A Ghost of Tshusimát is kenterbe veri az AC Shadows felturbózott harcrendszere

A Ghost of Tshusimát is kenterbe veri az AC Shadows felturbózott harcrendszere

Két teljesen eltérő küzdőstílust kapunk, és mindkettő baromi jól fest a képernyőn.

Az Assassin's Creed Shadows megvalósítja a rajongók évek óta dédelgetett álmát, és végre elhozza a történelmi akció-kalandjáték-sorozatot a feudális Japánba. A Sengoku korszak kellős közepén játszódó Shadows két nagyon különböző karakter szemszögéből mutatja be a történetet: egyik főszereplőnk a robosztus, harcra összpontosító szamuráj Yasuke, míg a másik a lopakodásra szakosodott shinobi Naoe.

A tavalyi bejelentés óta izgatottá vált a rajongótábor, hogy ez milyen hatással lesz a sorozatra – bár Yasuke puszta létezése is megosztotta a közösséget és hatalmat vitát kavart az interneten, a népharag pedig nem is maradt el a stúdióval szemben. A nagy kérdés viszont az volt, hogy valamilyen szinten meg tud-e újulni a sorozat, vagy pusztán kapunk egy másolatot, csak éppen a középkori Japánba áthelyezve az eseményeket. Miután sokan már betekintést nyertek az új játék prológusába, sok új információ áll már a rendelkezésünkre, de persze ezek alapján sem érdemes még beskatulyázni a játékot.

A hírek szerint azért bőven magán hordozza az AC jegyeit a Shadows, de üdítő újdonságok garmadáját is magával hozza. Az utolsó két felvonás, az Odyssey és a Valhalla is hatalmas nyílt világokat kínáltak, hasonlóan hatalmas bevezetőkkel. Az Odyssey esetében a játékosok jelentős időt töltöttek Kephallonia szigetének felfedezésével, mielőtt megkezdték volna utazásukat az égei-tengeri szigetvilágon keresztül, míg a Valhalla közel egy tucat órán át tartotta a játékosokat a havas Norvégiában, mielőtt áthajózhattak volna a játék tényleges helyszínére, a sötét középkori Britanniába.

Bár a Shadows nem tűnik kisebbnek terjedelmében, sokkal gyorsabban belecsapunk a lecsóba. Gyorsan megismerjük a két főszereplőt, így gyorsan megalapozzák Yasuke felemelkedését a japán Daimyo Oda Nobunaga égisze alatt, és Naoe kapcsolatára is fény derül az Assassinok rendjével. Ez egy tempós, akciódús nyitány, ahol több nagyszabású csatában is részt vehetünk, és kevesebb mint 90 perc alatt véghez lehet vinni az első merényletet.

Bár az Assasin's Creedben már korábban is volt lehetőség választani különböző karakterek közül, a Syndicate óta ez az első olyan rész, amelyben két főszereplő is játszható – méghozzá különböző módon. Yasuke kiválóan vágja át magát katanájával az ellenségek tömegén, de lassabb a parkourban és kevésbé ügyes a lopakodásban. Naoe eközben fürgébb és ravaszabb, mint társa, de sebezhetőbb is a nyílt harcban. És ha már harc, akkor gyorsan megemlítenénk, hogy nyomokban Ghost of Tsushima utánérzete van az embernek az összecsapások látták. Például az ellenfeleknek többféle támadása van, amit színekkel jeleznek:

Kapunk egy dedikált dodge (kitérés) gombot, illetve a parry is nagy szerepet játszik majd a küzdelmek során.

Ráadásul a parkour is szerves része lesz az ellenfelek lekaszabolásának, ráadásul minden eddiginél véresebb játékkal van dolgunk.

Az eddigiektől eltérően az orvgyilkosságok sem lesznek mindig sikeresek, egyes katonák ugyanis képesek lesznek hárítani az árnyékból indított támadásainkat – bár ezt ki lehet majd kapcsolni, ha valakinek nem ízlik:

Emellett lesznek majd úgy nevezett Samurai Daishok is a pályán, akik egyedi harcstílussal rendelkeznek és a legnagyobb kihívást tartogatják számunkra.

Az Assassin's Creed Shadows március 20-án jelenik meg.

Borítókép: Steam

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár