Ez a mérföldkő alighanem előkészítheti a követő felújítást is.
2024 egyik legjobban várt címe egy horrorjáték volt, pedig ez általában azért ritka a virtuális térben. Amennyire lesték a Silent Hill 2 megjelenési dátumát a rajongók, egyesek legalább annyira aggódtak, hogy a felújítás inkább csak elvesz majd a kult-klasszikus alkotás renoméjából, mintsem hozzáadna. A Bloober Team tehát nagy fába vágta a fejszéjét, de végül sikerült egy olyan portot készíteniük, amitől szinte mindenki eldobta az agyát, és csak szuperlatívuszokban tudott beszélni róla. Ezt pedig nem csak kritikailag ismerte el az újságírók hada, hiszen a közösség is imádja. Ha pedig még nem volt hozzá szerencséd, vagy újra elővennéd, akkor nem árt ha felrakjátok hozzá a magyar szinkront is.
A Bloober Team zseniális Silent Hill 2 Remake-jéből több, mint 2 millió példányt adtak el, jelentette be a kiadó Konami. A remake 2024. október 8-án jelent meg PC-re és PlayStation 5-re, és már az első héten is óriásit ment, miután egymillió darabot értékesítettek belőle. Utána az érdeklődés kicsit alább hagyott, de január végére újabb egymillió példány kelt el.
Ez nemcsak a Konaminak jelent óriási sikert, hanem a lengyel fejlesztő, a Bloober Team számára is fantasztikus teljesítmény. Bár ebben a műfajban volt már tapasztalatuk, mivel nekik köszönhetjük korábbról például a Layers of Fear sorozatot vagy a The Mediumot is. Idő közben már neki is láttak egyébként a következő projektjüknek, de most egy teljesen új IP-nek láttak neki, amelyet a Skybound Entertainment égisze alatt terveznek kiadni, ámbár egyelőre csak a titokzatos elnevezése derült ki: Project R.
Két hónappal a megjelenés után egyébként a közösség végre megfejtette a Silent Hill 2 Remake-ben elrejtett fotórejtvény jelentését is, amely egy mókás üzenetet takar a Bloober Team fejlesztőcsapatától. Összesen 26 képet kell megtalálni, tehát 26 betűt. És ha összegyűjtöd az összes fotót, megszámolod a megfelelő tárgyat, akkor végül ezt a mondatot kapod – ami egyébként arra utal, hogy milyen idős már ez a franchise, illetve a játékosok, akik az eredetivel is találkoztak:
„Már két évtizede itt vagy.”
A cég kreatív igazgatója és vezető tervezője, Mateusz Lenart is kiszúrta ezt:
„Tudtam, hogy nem marad sokáig rejtve! (Volt egy elmélet a társaságunkban, hogy a rejtvény túl nehéz lehet). Nagyon szerettem volna, hogy üssön, amikor azokat a képeket festettem... Azt hiszem, az időzítés nem is lehetne jobb.”
Borítókép forrása: Steam