Az elmúlt hetekben csak két hasonló GTA 5 modot csinált ki a Rockstar Games. Meglátjuk, hogy ez lesz-e a harmadik vagy sem.
A GTA modderekre mostanában rájárt a rúd rendesen. Volt először egy olyan ügy, amikor valaki a GTA 4 Liberty City-jét portolta át a GTA 5-be. Ennek az lett a vége, hogy bejelentkeztek a Rockstar Games ügyvédei és lelőtték az egészet. Aztán feltűnt a színen a GTA Vice City Nextgen Edition, amivel az alkotóknak az volt a célja, hogy a GTA 4 motorjával remake-eljék a Vice City-t. Mondanunk sem kell, ügyvédek. Na jó, ennél egy fokkal bonyolultabb a dolog, mert a modderek oroszok, így technikailag egy, a szankciók miatt hozott törvény miatt azt csinálnak, amit csak akarnak. De attól még ügyvédek.
És így érkezünk el a mai cikkünk főhőséhez, a Dark Space nevű YouTube-csatorna üzemeltetőjéhez. Az egyébként GTA 5 modderként is ténykedő youtuber nemrég előállt azzal az ötlettel, hogy a GTA 6-ból eddig látott képanyagok (no meg nyilván a valóban létező Miami város és Florida állam) alapján megcsinálja Vice City-t és Leonidát az előző epizódban. Azon túl, hogy ez igen nehéz feladatnak tűnik, valószínűleg már cseng a fületekben a szó, ügyvédek.
A nagy tervből eddig a Vice Beach (a valóságban Venice Beach) környéke készült el egyébként. Ez az a homokos tengerpart, amit egyrészt a trailer elején madártávlatból, másrészt később testközelből is láthattunk, amint épp egy rakás ember sétálgat a kamera felé. A terv viszont az, hogy egy rendes rajongói pálya szülessen a végén, egy afféle közösségi GTA 6 térkép, ami méretében, tartalmában és kidolgozottságában is eléri azokat a sztenderdeket, amiket a mezei FiveM játékos elvár.
Dark Space ötletét látva tényleg az volt eddig mindenkinek a zsigeri reakciója, hogy mikor kopogtatnak már nála a Rockstar Games ügyvédei. Nem rosszból, hanem aggodalomból. És nem csak az átlag GTA rajongók gondolták így, hanem az amerikai IGN is, akik interjút csináltak vele, hogy kiderítsék, nem fél-e. A nyilatkozata alapján viszont egyértelművé vált, hogy úgy gondolja a youtuber, hogy nem lesz baja, még annak ellenére is, hogy a bevallása szerint azért ő „mindig fél” attól, hogy lecsapnak rá a mod miatt:
„Ez egy kicsit más az alapján, amit azok mondtak, akik szintén hasonló tartalmakat gyártanak a FiveM szerverekhez. A Vice City mod egy teljes játék újraalkotva a GTA 4-ben. Ez nem jó a Rockstarnak. Rossz színben is tűnteti fel őket. A Liberty City Preservation projekt a játék teljes térképét áttette a 4-ből az 5-be, ezzel elvéve ennek szükségességét a Rockstartól. Ezekkel szemben én csak egy rajongói pályát csinálok. Mindent a GTA 5-ön belül. Minden asset benne van a GTA 5-ben. Ez a tipikus gyakorlat.”
Dark Space tehát azért gondolja úgy, hogy a GTA 6 közösségi pálya fennmaradhat, mert ez nem veszi el a Rockstar Games vagy a Take-Two Interactive kenyerét. Az általa is említett példák, ahogyan azt később a korai GTA-k mögött álló technikai igazgató, Obbe Vermeij is elismerte, mind olyanok, amelyek vagy már kiadott, vagy potenciálisan kiadható remake-ekkel, remasterekkel versenyeznek. Vermeij szerint ha nincs ilyen gond, akkor tényleg nem lépnek közbe az ügyvédek sem. Erre példaként a DCA3-at hozta fel a mester, ami a GTA 3 Dreamcast portja, tehát egy huszonéves játék átirata egy legalább azóta halott konzolra.
A GTA 6 közösségi pályából szerintünk sem lesz akkora baj, mint a másik két modból volt, hiszen nem valószínű, hogy akkora és olyan jó lesz valaha is, mint amivel a Rockstar Games készül. Sőt, mire a GTA 6 megjelenik, arra sem fogunk emlékezni, hogy valaha létezett ilyen. De azért jobb, ha nem tudják meg az ügyvédek, hogy ez a mod létezik, szóval ha lehet, maradjon köztünk. Köszi!
Borítókép: Rockstar Games