Kíváncsian várjuk, hogy kifizetődik-e ez a stratégia az EA-nek a Mass Effect 5 kiadásakor.
Több tucat emberétől megvált a BioWare a héten, és mindemellett a csapat egy részét állítólag lepasszolták más EA-s stúdióknak, hogy addig is legyen min dolgozniuk, amíg nincs rájuk szükség a még mindig gyerekcipőben járó Mass Effect 5-ön – erősítette meg az Insider Gaming a cég kapcsolódó bejelentését követően.
Az egyelőre kérdéses, hogy ezek a jelentős változások hogyan fogják érinteni a játékot magát. Mert egyrészt korábban már felmerült, hogy lehet ütközni fog az EA más terveivel az, amikor ismét növelni akarja a létszámát a szebb napokat is megélt stúdió, és visszahívná a most átcsoportosított kollégákat. Másrészt a kirúgott bioware-esek nyilatkozataiból már tudjuk, hogy a leépítésekben az írók sem úszták meg, akikre pont hogy a legnagyobb szükség lenne most. Karin West Weekes, Patrick Weekes, Ryan Cormier, Jen Cheverie és Michelle Flamm mind elveszítették az állásukat, ráadásul Patrick Weekes 20 évnyi szolgálatot követően került ki a pixisből most.
A BioWare-nél zajló variálások azonban nem csak azokat érintik rosszul, akik a továbbiakban nem fognak a stúdiónál dolgozni. Az Insider Gaming riportja alapján a megmaradt kollégák is azért aggódnak most, hogy vajon őket mikor éri utol a kaszás. Egy dolgozó például a neve elhallgatása mellett azt mondta a helyzetről, hogy „számítanak rá”, hogy további leépítések jönnek. Egy másik pedig arról beszélt, hogy „úgy érezzük, a következő hullámra várunk”, ami nem túl bíztató, amikor gőzerővel kellene dolgozniuk azon, hogy a Dragon Age: The Veilguard után egy jó Mass Effectet tegyenek le az asztalra. Persze a játék anyagi bukása után várható volt, hogy személyi változások lesznek a stúdiónál. Azt viszont úgy fest, senki sem gondolta volna, hogy ennyire instabillá válik a helyzet. Remek kérdés, hogy ez végül kifizetődik-e vagy sem.
Ami biztos, hogy a Mass Effect 5 projektet olyan emberek fogják vezetni a jövőben is, akik dolgoztak az eredeti Mass Effect epizódokon: Michael Gamble a 2. rész óta menedzseli a Mass Effectek munkálatait, Preston Watamaniuk az eredeti trilógia vezető dizájnere volt, míg Parrish Ley az átvezetők animációiért, Derek Watts művészeti vezetésért felelt akkoriban.
Borítókép: EA BioWare