Régóta zavaró már az újrahasznosított elemekből álló és AI generált játékok tömkelege a PlayStation Store-ban, de végre lépett az ügyben a Sony.
Olvasóink talán még emlékeznek a mesterséges intelligenciával generált GTA 6-ra, a Grand Taking Agesre, ami decemberben fel-, majd januárban eltűnt a PlayStation Store kínálatából. Az ok teljesen érthető volt, hiszen nemcsak a Rockstar Games várva várt játékának meglehetősen igénytelen koppintása volt ez a valami, de mindennek a tetejébe a túlzásba vitt AI sem segített azon, hogy elhiggyük róla, hogy ez egyszer több lesz egy poénnál.
Azóta egyébként a Steamen is feltűnt a kamu GTA, de amíg Gabenék látszólag elfogadóbbak a hasonló ökörségekkel szemben, addig a Sonynál épp azon vannak, hogy még keményebben beleálljanak a halva született vagy koppintásnak számító AI játékokba. A dolog mögött nehéz nem észrevenni, hogy az amerikai IGN nemrég alaposabban is utánajárt ezeknek a programoknak, illetve annak, hogy miért telt meg a PlayStation boltja ezekkel a selejtekkel. Ezt követően az Eurogamer fedezte fel, hogy csendben ugyan, de a Sony a spamnek ítélt játékokat elkezdte levenni a kínálatból. De miért kellett erre ennyi ideig várni, amikor az ún. shovelware-ek már évek óta ellepik a PS és a Nintendo Store-t?
Nos, az IGN szerint egyszerűen olyan hiányosságok voltak a minőségbiztosítási folyamatokban mindkét cégnél, hogy ezek a mennyiségre, mintsem a minőségre fókuszáló szemetek simán átestek a szűrőn. Ha pedig valami fenn is akadt, akkor a cégek csupán annyit kértek, hogy cseréljék ki a szabályokba ütköző képeket, szövegeket, videókat, és minden mehetett tovább. Így az egyik nyilatkozó szerint a legnagyobb kihívás valójában az volt, hogy bekerüljenek az elfogadott fejlesztők közé. Ha ez megvolt, akkor onnanstól akár hajléktalanokról vagy a fingásról is csinálhattak volna játékot a platformokra, ugyanúgy kikerülhetett volna a főoldalra friss tartalomként, mint bármelyik AAA-s cím.
Az Eurogamer észrevétele alapján azonban valami megváltozhatott végre a Sonynál, ugyanis számtalan kacat eltűnt a virtuális bolt polcairól az IGN cikkének megjelenése óta. Például a RandomSpin Games, ami havonta akár több játékot is kiadott 2024 során, most szinte mindent bukott ezek közül a PlayStation Store-ban. Hasonlóan járt a Breakthrough Gaming, ami a legszebb időszakában két-három RPG-t adott ki havonta – bezzeg a Kingdom Come: Deliverance 2 évekbe tellett, amatőrök. De volt egy Zakym nevű ürge is, aki csak idén több játékot adott ki eddig, mint a világ néhány legjobb stúdiója valaha. A rémálomnak azonban látszólag vége, úgyhogy fellélegezhetünk. Köszönjük!
Borítókép: Rockstar Games