Ha csak Naoe vagy csak Yasuke jön be az Assassin's Creed Shadowsban, akkor sem fogsz túl sok mindenről lemaradni állítólag.
Ha minden jól megy, akkor már csak kicsit több mint egy hónapot kell várni rá, hogy megjelenjen az Assassin's Creed Shadows. Az internetszerte sokat kritizált cím körül mostanában egészen megváltozott a közhangulat, hála a meglepően pozitív előzetes próbaköröknek és az azóta megjelent információknak hála. Azonban mindezek ellenére is központi téma maradt a nyilvánosságban a két főhős, Naoe és Yasuke. Még mindig akadnak, akiket zavar az utóbbi jelenléte a játékban, és számos ember örülne neki, ha a sztori inkább az előbbi körül forogna. Bár most már nagy változások ilyen téren biztosan nem lesznek, némi jó hírrel szolgálhatunk azért, ha mindenképp Naoe mainnek készülsz.
Jonathan Dumont, az Assassin's Creed Shadows rendezője ugyanis a ScreenRantnak adott nemrégiben egy hosszabb interjút, ebben pedig többek között az is felmerült, hogy mi történik, ha a játékosok Naoe és Yasuke közül inkább az egyikkel akarnak többet játszani. Elvégre az egyre unalmasabb woke diskurzuson túl is lehetnek jó okok erre. Például a két főhős játékstílusa élesen elválik majd egymástól, miután Naoe egy nindzsa, aki gyorsan mozog és az árnyakból csap le, míg Yasuke egy nagy termetű, az ellenfeleit nyílt csatában megközelítő karakter.
Dumont a saját bevallása szerint azon kapta magát a Shadows játszása közben, hogy először az egyik főszereplővel akár öt órán át is tolja, majd egyszer csak vált a másikra, akivel aztán ismét órákon át nyomja. De mint elmondta, a játék nem erőlteti még ezt a fajta egyensúlyozást sem, és szinte mindig azzal játszhatunk, akivel csak akarunk:
„Szerintem nem fogsz túl sok dologról lemaradni. Rád van bízva, megnézheted, hogyan adaptálódik a játék ahhoz, ha egyiküket választod a másik helyett. Egyedi bevezetőket kapnak és saját küldetéseik is vannak. Szóval mondjuk Naoe személyes küldetésvonala nem játszható Yasukéval, ezek elválnak egymástól. De a játék magja esetében választhatsz egy karaktert és a játék idomul ehhez.”
Persze ezeket a sorokat olvasva felmerülhet, hogy mégis mit jelent az, hogy „nem fogsz túl sok dologról lemaradni”, ha az adott helyzetben egyik vagy másik főhőst választod. De akármennyire is jónak tűnik a játék, nem gondolnánk, hogy pont most válna agysebészetté egy Assassin's Creed története annyira, hogy a teljes sztorit befolyásolná az, ha nem azzal a karakterrel teszünk valamit, akivel az Ubisoftnál dolgozó írok azt a cselekményszálat megálmodták. Mi legfeljebb azt tudjuk elképzelni a karakterválasztást ránk bízó küldetések esetében, hogy más kétsorost mond Yasuke és Naoe ugyanabban a helyzetben. Ennél még talán egy szinttel tovább mehettek a fejlesztők, és így bizonyos cselekményeket a későbbi párbeszédekben szintén a megfelelő főhőshöz köthetnek az NPC-k. Durmont viszont értelemszerűen nem akart spoilerezni, szóval az ezzel kapcsolatos válaszokért kénytelenek leszünk kivárni a játék megjelenését.
Az Assassin's Creed Shadows a tervek szerint 2025. március 20-án jelenik meg PlayStation 5-re, Xbox Series X|S-re, PC-re, MacOS-re és iPadOS-re.
Borítókép: Ubisoft