Ha nincs a pizza, könnyen lehet, hogy Pac-Man sincs.
Az 1980-as évek elején egy japán videójáték-tervező, egy bizonyos Ivatani Tóru egy kreatív válság kellős közepén elment pizzát enni. Miközben egyfolytában egy olyan játékon törte a fejét, amellyel forradalmasíthatná a piacot, és ami nem kifejezetten erőszakos témájú, kivett egy szeletet az előtte álló pizzából, majd hirtelen megdermedt. A legenda szerint egy szalámis pizza volt az ihletadó.
„Ha megnézünk egy pizzát, az kerek” – magyarázta a tervező egy 2015-ös videójátékos eseményen. „Vegyél ki egy szeletet, és máris kész van Pac-Man."
Hogy a Namco sárga kis fejecskéjét tényleg egy hiányos pizza ihlette-e, vagy csupán arról van szó, hogy Tóru végül engedett a jól hangzó legendának, ennyi év távlatából már nehéz lenne megmondani, mindenesetre a játéktervező egy 1986-os interjújában még cáfolta a pizzás sztorit, ellentétben a fentebb látható idézettel. Annyi azonban biztos, hogy Pac-Mant olyan karakterként képzelte el Ivatani, amellyel a nők is szívesen játszanak, és mivel nassolni mindenki szeret, magát Pac-Mant is ennek mentén gondolta tovább a tervező.
„Amikor arra gondolunk, hogy miket kedvelnek a nők, akkor a divat, a jóslás, az ételek vagy a randizás jut az eszünkbe” – vélekedett a tervező a Wirednek. „Ezért úgy döntöttem, hogy a játékot az evés köré építem – a vacsora elfogyasztása után a nők egyébként is szeretnek desszertet enni."
Az evésnek a falánk karakter névadásában is szerepe volt. A Paku Paku egy hangutánzó szó, amit a japán rajzfilmekben gyakran az evéssel összefüggésben használnak - a száj kinyitására és becsukására utal -, ennek egyfajta továbbgondolásaként kapta kezdetben Pac-Man a Pakkuman nevet. A játék tengerentúli forgalmazója, a Midway volt aztán az, amely később Pac-Manre változtatta a figura nevét.
Borítókép forrása: Depositphotos/maxterdesign