Nem csak az RPG rajongókat célozza az Assassin's Creed Shadows

Nem csak az RPG rajongókat célozza az Assassin's Creed Shadows

Az Assassin's Creed Shadows a korábbi epizódoknál is több döntési helyzetbe kényszeríthet bennünket, de mint kiderült, akinek ez nem inge, annak nem muszáj felvennie.

Idén eddig a Kingdom Come: Deliverance 2 áll nyerésre a videójátékok terén, hiszen a megjelenése óta már a kétmillió eladott példányt is elérte. Márciusban viszont az Ubisoft reményei szerint sikerül egy új és kompetens versenyzőt a pályára küldeni vele szemben, méghozzá az Assassin's Creed Shadows képében. Az előrendelési adatok alapján ez egyáltalán nem tűnik lehetetlennek, mert ha hibátlannak nem is, szórakoztatónak és – a KCD2 után – meglehetősen könnyednek tűnik a következő AC. Sőt mint kiderült, a fejlesztők külön tettek róla, hogy akinek nem inge az RPG-zés, annak még véletlenül se kelljen felvennie márciusban, így még több embert szólíthat meg a program.

Egy nemrég megjelent videóban az Ubisoft ugyanis bemutatta az Assassin's Creed Shadows kánon módját, ami két okból is remek hír. Egyrészt azért, mert az imént említett problémára megoldást nyújt azáltal, hogy kiveszi a játékos kezéből a döntést a párbeszédek során, és így az átvezetők is zavartalanul folyhatnak. Másrészt azért, mert aki amiatt aggódik, hogy olyan döntéseket hozna, amelyek ellentmondanának az általános AC vagy csupán a Shadows hivatalos, a jövőben is hivatkozási pontként szolgáló történetének, az egyetlen beállítással elkerülheti ezeket a helyzeteket a dialógusok szintjén. De nézzétek meg az alábbi összehasonlító videót, amiben látszik, milyen a kánon móddal és anélkül a játék:

Az Assassin's Creed Shadows kánon módja kapcsán fontos még kiemelni, hogy a játék nehézségét egyáltalán nem érinti ez a beállítás, a nyílt világban pedig továbbra is szabadon választhatunk a karakterek között. Azt sem árt majd észben tartani, hogy a kánon mód bekapcsolása után azt nem lehet kikapcsolni majd, már a mentés létrehozásakor döntenünk kell e téren. Mindez persze érthető, hiszen ha csak egy pillanatra is belegondolunk, az egyes döntések, például bizonyos karakterek megölése vagy életben hagyása teljesen megváltoztathatják a sztori dinamikáját. Egyszerűen nem is működne a kánon mód onnanstól, hogy egyes szereplők lekerülnek vagy rajtamaradnak a sakktáblán, mert nem az a kánon, ahogyan döntöttünk.

Természetesen azoknak sem kell aggódnia, akik inkább RPG-ként gondolnának az Assassin's Creed Shadowsra és a kezükbe vennék annak minél több döntéshelyzetét. A különböző beállítások között babrálva ugyanis szinte mindent kikapcsolhatunk majd, így a felfedezésbeli segítséget is, ami megkönnyíti a tájékozódást a küldetések alatt. Az immerzív móddal pedig az angolul beszélő japánoktól, portugáloktól is megválhatunk, hogy így még autentikusabbnak tűnjön az élmény.

Az Assassin's Creed Shadows a tervek szerint 2025. március 20-án jelenik meg PlayStation 5-re, Xbox Series X|S-re, PC-re, MacOS-re és iPadOS-re.

Borítókép: Ubisoft

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések