Országos programot hirdetett a Telekom a digitális felzárkóztatásért, aminek keretein belül most egy teljes hónapi ingyen élvezhetjük a szolgáltató Net és TV ajánlatait.
Izgalmas kísérlettel hívja fel a figyelmet a Telekom a digitális tudásban lévő különbségekre és ezek fejlesztési lehetőségeire abból a meggyőződésből, hogy aki digitálisan előrelép, az az életben is előrébb juthat, ráadásul egyéni fejlődésünkkel közösségeinket is gyarapíthatjuk. Ezzel párhuzamosan, az Országtuning jegyében a Telekom 30 napig ingyenesen elérhetővé tette az otthoni szolgáltatásait, így március 31-ig bárki kockázatmentesen kipróbálhatja azokat.
A Magyar Telekom új kampánya egy látványos közös érzékenyítő gyakorlattal tette átélhetővé a digitalizáció társadalmi hajtóerejét. A videóra rögzített kísérlet egyszerre mutatta meg a digitális készségek terén fennálló különbségeket, és azt a sokrétű segítséget, amit a digitális készségek a mindennapokban jelenthetnek. Ehhez a mintát a társadalomtudományokból ismert „privilege walk” (kiváltság-séta) szolgáltatta. A kezdetben egy vonalban álló emberek egymás után különböző digitális jártasságokkal kapcsolatos kérdéseket kaptak, például fizetsz-e be rendszeresen csekket mobilon, lett-e már munkád egy online megtanult új készségednek köszönhetően, vagy írattál-e már meg magad helyett emailt vagy üzenetet mesterséges intelligenciával. A kérdéseket követően azok léphettek előre, akiknek az adott tevékenység már része a mindennapjaiknak. Ennek hatására látványosan szétszakadozott a mezőny, hiszen egyesek minden kérdést követően léphettek, mások viszont csak egy vagy két lépésnyit haladtak. Az eredmény erejét az adja, hogy a résztvevők nem előre megírt szerepeket játszottak: a kamera a valós reakcióikat, lépéseket, a megélt érzelmeiket rögzítette.
A film hű tükre mindannak, ami a társadalomban a digitális transzformáció hatására történik. Az új tudás egyszerre vihet előre egy egész közösséget, ugyanakkor különbségeket is létrehozhat. Az eltérés oka lehet például a tanuláshoz és az eszközökhöz való hozzáférés, mely jelentős feladatot ad a telekommunikációs szolgáltatók számára mind az edukáció, mind pedig a digitális felzárkóztatás terén. Bár a Telekom megbízásából készült ötezer fős, online kérdőíves vizsgálat válaszai alapján a többség saját magát digitálisan fejlettebbnek tartja, mint a környezetét, egy korábbi KSH-adatfelvétel szerint azonban tízből négy honfitársunk még az alapvető digitális ismeretekkel sem rendelkezik. Mindkét kutatás azt mutatja, hogy a digitális jártasságban az életkor a legfőbb választóvonal. Ezzel párhuzamosan azt látni, hogy Magyarország nemzetközi összehasonlításban a hozzáférést tekintve valamivel jobban, a tudás terén viszont kissé gyengébben teljesít. Ez egyszerre jelzi azt, hogy jók az adottságaink, és hogy jelentős potenciál van még a képességek bővítésében.
„Digitális szolgáltatóként tisztán látjuk a szerepünket és a felelősségünket abban, hogy a digitalizáció mindenki számára kézzelfogható fejlődési esélyt kínáljon. A lehetőségek és a szükségletek ugyan eltérőek, de az közös, hogy fejlődni mindenki tud. A Telekomnál az a célunk, hogy hozzájáruljunk a digitális különbségek csökkentéséhez. Ezért nyújtunk szakértői segítséget saját platformjainkon (Hello Szülő, Hello Biznisz), és ezért biztosítjuk a legfejlettebb hálózatot és eszközöket is. Legyen szó tanulásról, karriercélokról vagy éppen az egészségünkről, nálunk mindenki megtalálhatja azt, amivel saját életében előre léphet. Az egyén fejlődése pedig a szűkebb és tágabb környezetünkre is kihathat. Így egyszerre teremtünk személyes és társadalmi értéket, hiszen a tuning mindkét szinten működik” – hangsúlyozta Pereszlényi Zoltán, a Magyar Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.
A vállalat célja, hogy minél több ember használja a digitalizáció nyújtotta előnyöket, hogy könnyebben megtalálhassa közülük azt, amelyik a saját élethelyzetében a legjobb megoldást, és ezzel együtt valóban az előrébb lépés esélyét jelenti. Ezért március 31-ig 30 napon át kockázatmentesen és ingyenesen próbálhatja ki bárki a Telekom otthoni szolgáltatásait legyen szó TV vagy internet szolgáltatásról a csúcskategóriás digitális élményért.
Fontos persze kiemelni, hogy az ingyenes időszak új, 1 éves hűségidővel rendelt előfizetések mellé jár. A részletekről tájékozódj a Telekom honlapján.