Nemrég az Avowed fejlesztéséért felelős Obsidian Entertainment munkatársai nyilatkoztak arról, hogy mennyire elégedett a Microsoft a játék eladásaival.
Régóta vita, hogy a Game Pass segít vagy árt-e a videójátékok eladásaiban. A Microsoft által kiadott játékok esetében az utóbbi időkben inkább pozitívumként, mintsem negatívumként hallhattunk tőlük arról, hogy ez az előfizetéses szolgáltatás mit tesz hozzá a megjelenéskor a sikerekhez. Így volt ez már a Call of Duty: Black Ops 6 és félig-meddig az Indiana Jones and the Great Circle esetében is.
Igaz, ha kizárólag arra szorítkozunk, hogy egy, a Game Passben már az első napon megjelenő játék teljes árú eladásait számolgatjuk, akkor az eredmény bizonyára rosszabb lesz, mint azt a redmondiak szavaiból gondolhatnánk. De úgy tűnik, hogy a nap végén ez nekik nem is számít annyira. Elvégre a Game Pass lényege üzleti szempontból az, hogy minél több előfizetőjük legyen a platformon, hogy egy napon akkora ereje legyen a videójáték-iparban, mint annak idején a Netflixnek volt a filmeknél, sorozatoknál. Az Obsidian Entertainment legújabb RPG-je, az Avowed pedig épp azt bizonyíthatja, hogy ha van Game Pass megjelenés az első napon, ha nincs, a játékosbázis bizony ott van a játékok mögött, és továbbra is úgy vásárol, ahogyan csak akar.
Jason Schreier, a Bloomberg újságírója az Obsidian munkatársaival beszélgetve derítette ki, hogy a Microsoft elégedett az Avowed eladásaival. Persze azt nem tudjuk, hogy milyen számokat teljesített a játék vagy milyen elvárásokat támasztottak a redmondiak az Obsidiannal szemben. De abból kiindulva, hogy a Steamen a Game Pass opció ellenére is annyian tolják jelenleg az Avowedot, mint annak idején a The Outer Worldsöt (ami nem jelent meg az első napon az előfizetéses csomagban, PlayStationön viszont igen), tényleg nem tűnik rossznak a játék teljesítménye gazdasági értelemben.
Ami már kicsit furcsább komment Schreier cikkében az Obsidian részéről, hogy szerintük a játékosok nagyon lelkesek az Avowed miatt, miközben a steames vagy az xboxos értékeléseik alapján valahol 60-80% között lehet a nép szerint a program. A Game Pass igazi próbája persze inkább a The Outer Worlds 2 lesz, ami szintén idén érkezik az Obsidiantól, és az előfizetéses csomag beemelését leszámítva pontosan ugyanolyan feltételek mellett indul majd, mint az első rész. Addig meg mit számít, hogy hány csillagot adnak a vásárlók a digitális boltokban. Ha a Microsoft boldog, mindenki boldog.
Borítókép: Obsidian Entertainment