Már csak egy cég választja el a Sonyt attól, hogy japán legértékesebb vállalata legyen

Már csak egy cég választja el a Sonyt attól, hogy japán legértékesebb vállalata legyen

A vállalat szuper éveket tudhat a háta mögött, de van-e ennél feljebb?

Habár a Sony neve már elsősorban a videójáték-iparral forrt egybe, a japán vállalat közel 80 éves múltra tekint vissza, és kezdetben különféle elektronikus berendezések javításával foglalkozott. Ahogy teltek az évek a cég kinőtte magát, és saját termékek gyártásába kezdett, többek között televíziók, fényképezőgépek, walkmanek, számítógépek és egyéb hasonló eszközöket értékesítettek. Mostanra a nevük hallatán legtöbbünknek valószínűleg a PlayStation konzolok, a különféle videójátékok és filmek jutnak az eszünkbe, ami nem csoda, hiszen a vállalat elképesztő sikereket ért el ezen a területen. Olyannyira jól megy az üzlet, hogy mostanra japán második legértékesebb cégeként vannak számontartva.

A Sony részvényeinek az értéke az elmúlt években elképesztő növekedést tudhat a háta mögött – 5 év alatt 187% –, a piaci kapitalizációja pedig mostanra átlépte a 154 milliárd dollárt, amivel megelőzte az eddig második helyen álló Mitsubishit. A trónon jelenleg a Toyota ül, és ez valószínűleg egy jó darabig még így is lesz, ugyanis jelenleg 80 milliárd dollárral vezet.

A 100 legnagyobb japán vállalat között egyébként még olyan ismert gaming szereplők vannak, mint például a Konami – 17 milliárd dolláros értékkel –, a Bandai Namco – 21 milliárd dollár – és a Nintendo – 89 milliárd dollárral. Azt egyelőre nehéz megmondani, hogy az ilyen ütemi növekedés mennyire fenntartható, de a Playstation 5 és PlayStation 5 Pro sikerességét elnézve valószínű, hogy a Sony elkövetkezendő évei is hasonlóan jól fognak alakulni.

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések