A Twitch vezérigazgatója teljesen kiakadt a YouTube, a Facebook és a Kick miatt

A Twitch vezérigazgatója teljesen kiakadt a YouTube, a Facebook és a Kick miatt

Úgy gondolja, hogy a Twitch másolása nélkül sehol sem tartanának a streamingben.

Dan Clancy, a Twitch vezérigazgatója a napokban a FastCompanynek adott interjút, melyben a fő téma a streaming platform jövője és múltja volt, de a CEO kitért a versenytársakra is, melyek legtöbbjéről egyáltalán nincs pozitív véleménnyel. Habár a Twitch még mindig piacvezető a maga 61,1%-os részesedésével, az utóbbi években egyre több versenytársa akadt, akik szemmel láthatóan próbálják "eltanulni" a siker receptjét.

Clancy úgy gondolja, hogy riválisai valójában csak lemásolták a Twitchet, és a saját márkájuk alatt igyekeznek ugyanazt az élményt kínálni a felhasználók számára. Láthatóan kimondottan rossz véleménnyel van a 2022-ben alapított Kickről, akik szerinte egy az egyben leutánozták a platformját – egyébként a Kick alapítói nem titkolták, hogy sokat inspirálódtak a Twitchből, de azért számos eltérő funkcióval is találkozhatunk.

„A YouTube most készítette el a Twitchet a YouTube-on. A Facebook most hozta létre a Twitchet a Facebookon. A Kick pedig egyenesen lemásolta az oldalt." – mondta Clancy az interjúban.

Ha a Streamlabs statisztikái alapján azt nézzük, hogy hol tevékenykedik a legtöbb tartalomgyártó, akkor még mindig messze a Twitch a csúcstartó, hiszen az élő adások 82,3%-a ezen a platformon történik. Azt pedig, hogy mennyire lehet felróni a konkurenciának bizonyos funkciók és egyebek "lemásolását", mindenki döntse el maga, de a piacnak – ezáltal a tartalomgyártóknak és a nézőknek is – mindenképpen jót tesz a szorosabb verseny, amit ez szül. A vezérigazgató a beszélgetés folyamán viszont pozitív példaként hivatkozott a TikTokra, ami szerinte az első olyan platform, mely az élő adások tekintetében nem csupán a Twitch másolásával érte el a sikerét.

Pár órával Clancy nyilatkozata után, a Kicket képviselő Andrew Santamaria megosztott egy bejegyzést X-en, melyben elmondja, hogy a Kick jobb választás a tartalomgyártók számára, és meghívta az eredeti cikk újságíróját, hogy hallgassa meg az ő álláspontjukat is az ügyben. Egyébként az utóbbi években látottak alapján valóban jóval nagyobb pénzeket van lehetősége szakítani a már ismert streamereknek a Kick-en, azonban itt kezdőként ismertségre szert tenni jóval nehézkesebb.

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár