Maga Neil Druckmann osztott meg néhány újabb érdekességet a nagyszabású alkotásukról.
A The Last of Us és az "Uncharted után egy újabb nagy fába vágta a fejszéjét a Naughty Dog, azonban a 2024 decemberében bejelentett új alkotások nem nyerte el maradéktalanul a tetszését mindenkinek. Ki nem találjátok ez miért történhetett. A főszereplő az első néhány perces előzetes alapján sokaknak ugyanis nem volt szimpatikus, ebből pedig arra következtettek, hogy igazából kapunk egy woke játékot, amit nem igazán szoktunk meg ettől a stúdiótól. Az Intergalactic: The Heretic Prophet tehát jelen állás szerint eléggé megosztó cím, de én mégis azt mondom érdemes megvárni a további fejleményeket vele. Neil Druckmannékről sok minden elmondható, de félmunkát sosem szoktak végezni, ez eddig is látszott. Az új sci-fi kaland viszont az eddigi legmerészebb és legkreatívabb történetüknek ígérkezik.
A sztori és a főszereplő
Az Intergalactic: The Heretic Prophet nagyjából 2000 évvel a jövőben játszódik, és Jordan A. Mun, egy veszélyes fejvadászt állít a középpontba. Jordan egy távoli, Sempiria nevű bolygón reked, amely több száz éve megszakította a kapcsolatot a külvilággal. Azok, akik megpróbálták megfejteni a bolygó titkait, soha nem tértek vissza. Főhősünk célja, hogy elsőként elhagyhassa ezt a bolygót több mint 600 év után, miközben szembesül a planéta rejtélyes múltjával és kihívásaival.
A főszereplőt Tati Gabrielle kelti életre, mondhatni szó szerint, hiszen a motion capture felvételek alatt ő viselte a szenzorokkal ellátott ruhát. Korábban olyan produkciókban tűnt fel, mint a Sabrina hátborzongató kalandjai (Chilling Adventures of Sabrina) és az Uncharted filmadaptáció – tehát még közvetlen kapcsolata is van a stúdióval. Gabrielle korábban elég izgatottan nyilatkozott a projektről, és Neil Druckmannt egyenese a videójátékok istenének nevezte, kifejezve háláját és lelkesedését a közös munka iránt. A fejlesztőcsapat korábbi alkotásaiban mindig volt egy vagy több társunk, most azonban egyértelműen arra építettek, hogy egyedül vagyunk, és úgy is érezzük magunkat – mintha az egész világ ellenünk lenne kvázi. Druckmann két kedvence, ha történetmesélésről van szó, az a Half-Life 2 és a Monkey Island, előbbi már csak azért is, mert kevésbé fogja a játékosok kezét, így mindenre nekünk kell rájönni saját kútfőből.
Játékmenet és narratíva
Nem kell megijednie senkinek, főleg akiből az első képkockák ellenérzéseket váltottak ki, mert a játék hű marad a Naughty Dog hagyományaihoz, érzelmekkel teli, karakterközpontú epikus utazást kínálva. A narratív célokat csak a játékmenet mélysége múlja felül, amely a stúdió eddigi legmélyebb és legösszetettebb mechanikáit vonultatja fel, túlszárnyalva a korábbi franchise-okban szerzett tapasztalatokat. A játék esztétikája és témái a klasszikus manganimék, mint az Akira és a Cowboy Bebop hatását tükrözik, retrofuturisztikus stílust kölcsönözve az Intergalactic: The Heretic Prophet-nek. A sztori középpontjában egy fiktív vallás áll, amely azt vizsgálja, mi történik, ha különböző intézményekbe vetjük hitünket. Csak az idővonal kialakításával éveket töltöttek el a fejlesztők, de arra is rengeteg figyelmet fordítottak, hogy a vallás hogyan változott a játékbeli esztendők során.
A játék zenei világát Trent Reznor és Atticus Ross, a Nine Inch Nails tagjai komponálják. A duó ismert atmoszferikus és érzelmekkel teli zenéjéről, amely tökéletesen illeszkedik a játék hangulatához. A bemutató előzetesben már hallható volt egy kis ízelítő a munkásságukból, ami csak még tovább fokozza a hype-ot.
Az Intergalactic: The Heretic Prophet fejlesztése 2020 óta zajlik, és kizárólag PlayStation 5 konzolra jelenik majd meg – bár a Sony-t ismerve 1-2 éven belül majd PC-re is befut – ámbár a megjelenési dátumot egyelőre nem hozták nyilvánosságra.
Borítókép: igdb.com press kit