Az Assassin's Creed Shadows egy izgalmas új fejezetet nyit a híres franchise életében, és nemcsak a középkori Japánba utazhatunk el, de alapos betekintést kapunk a szamurájok és shinobik világába is.
A játék új irányt vesz, és a hagyományos Assassin's Creed mechanizmusokat ötvözi a szigetország történelmével. A sztori középpontjában Yasuke és Naoe állnak, két különböző harcos, akik halálos ellenségből végül jóbarátokká váltak, hogy végleg leszámoljanak az gonosztevőkkel. Az új rész különlegessége, hogy kiemelt figyelmet fordít a harci stílusok váltogatására és a szamurájok, illetve a shinobik közötti különbségek kihasználására. Volt is ebből probléma, hiszen a színesbőrű Yasuke sokak szemét szúrta, mert a valóságban ő nem is volt szamuráj, és ennek érdekében nemcsak elhalasztotta kétszer a játékot a Ubisoft, de jócskán ki is vágta a kaland elejéről a karaktert – továbbá arról is biztosítottak mindenkit, hogy egyetlen szereplővel is végig lehet játszani a kalandot.
A március 20-án érkező játék körül minél nagyobb hype-ot szeretne generálni a stúdió, éppen ezért a legújabb PR kampányban, amely az Ubisoft brazil YouTube-csapatának fejéből pattant ki, befutott egy 1 perc 18 másodperces videó is, amely a 80-as évekbeli stílust idézi. Yasuke és Naoe hétköznapi civilek, akik samuráj/shinobiként átalakulva harcolnak ellenségek ellen, tokusatsu stílusban. Mindez tele van humorral, illetve egyéb nagyszerű megoldásokkal: felosztott képernyős bevezetők a hőseinkhez, robbanások, repülő kaszkadőrök, akik a levegőből támadnak az alattuk lévő szerencsétlen ellenfelekre, és persze egy igazi 80-as évekbeli tévésorozat logó is helyet kapott a képernyőn.
A tokusatsu reklám nagyszerű módja annak, hogy felhívja a figyelmet a játék egyedi stílusára és atmoszférájára. Az 1980-as évek tévésorozatainak stílusát idéző hirdetés a sorozat rajongóit és a retro kultúra kedvelőit is lenyűgözheti. Az ilyen típusú kampány segít abban, hogy a Assassin's Creed Shadows kiemelkedjen a többi hasonló játék közül, miközben méltó módon tiszteleg a japán popkultúra előtt is. A legjobb az egészben, hogy a narrációt ugyanannak a szinkronszínésznek köszönhetjük, mint aki a 90-es évek végén a Dragon Ball Z és a Yu Yu Hakusho brazil/portugál szinkronjának végső narrációját is biztosította.
Te se maradj le az őrült reklámról: