Josef Fares, az It Takes Two és az A Way Out alkotója egy interjúban mesélt a Hazelight Studios legújabb játékának, a Split Fictionnek a sikeréről és a stúdió következő projektjéről.
Az EA összeteheti a két kezét, hogy Josef Fares és a Hazelight Studios csapata velük dolgozik, ugyanis a mesterek az It Takes Two után most a Split Fictionnel is letettek egy olyan játékot az asztalra, ami várhatóan az év játéka címért fog versengeni 2025 végén. A kritikusok véleményei alapján a Mass Effect 3 óta nem gurított ekkorát az EA. Az eladások pedig azt mutatják, hogy az ingyenes Friend's Pass ellenére is milliók veszik meg a Split Fictiont, sőt ezzel a tempóval könnyen előfordulhat, hogy még az It Takes Two több tízmillió példányát is beéri pár hónapon belül a játék.
Josef Fares azonban a Skill Up Friends Per Second nevű podcastjában tegnap elmesélte, hogy amikor megjelenik egy játékuk, ő onnantól kezdve végzett azzal. Persze arról nem feledkezik meg közben a Hazelight vezére sem, hogy a Split Fiction kapta az eddigi legjobb kritikai fogadtatást a játékai közül. Ám mint elmondta, „mindenki szuper boldog, de én már teljesen a következő dologra koncentrálok és azon izgulok, máris el is kezdtük [a fejlesztését].” Vagyis olyannyira komolyan veszi Fares ezt a hozzáállást, hogy még meg sem várta, hogy kihűljön a Split Fiction, a csapatát azonnal átvezényelte a következő projektjükre.
Erről az új játékról sajnos semmilyen konkrétumot nem osztott meg, de ezt ilyen hamar talán nem is várja el tőle senki. Amiről viszont szívesen beszélt Fares, hogy a stúdió tagjaival együtt ő maga is próbálta megtippelni, hogy az újságírók milyen átlagponttal díjazzák majd a Hazelight legfrissebb címét. Ő maga 87-88 pontban gondolkodott, de egyébként volt, aki eltalálta közülük a 91-t.
Fares elmondása alapján két oka volt annak, hogy ő alacsonyabb számokban gondolkodott. Egyrészt, a csapat előző játéka 86 pont környékén állt meg annak idején, tehát a 91 ehhez képest nagy ugrás lett volna. Másrészt azt hitte, hogy „az It Takes Two-ra jobb játékként emlékeznek [mint amilyen valójában volt], mert megnyerte az év játéka díjakat”. Vagyis szerinte többen nem merték volna afölé árazni a Split Fictiont, miközben ha egymás mellé tennénk a két címet, akkor szerinte „minden szinten fejlődtek” a nagy elődhöz képest. Mindezt azért is fontos kiemelnünk, mert a Fares számára meglepően magas pontszámok ellenére egyáltalán nem érzik úgy a Hazelightnál, hogy a következő játékukban már ne tudnának hová fejlődni és most emiatt bajban lennének:
„Sokat beszéltünk arról, hogy nagyon, nagyon úgy érezzük a csapatban, hogy [a Split Fiction] nagyon tetszik az embereknek, de tudunk ennél sokkal jobbat is csinálni. Vicces, mert nem félünk attól, hogy hogyan fogjuk ezt felülmúlni, hanem ehelyett az van bennünk, hogy várjátok ki, hogy mit csinálunk legközelebb. Tudom, hogy ez öntelten hangzik, de ennyire magabiztosak vagyunk a munkánkban.”
Borítókép: Hazelight Studios