A Split Fiction alig néhány hete jelent meg, de máris több hollywoodi stúdió harcol a jogaiért.
A Hazelight Studios korunk egyik legkreatívabb és legérdekesebb játékfejlesztője, nekik köszönhetően pedig a következő szintre emelkedett a coop játékélmény. Az út A Way Outtal kezdődött, majd az Év játéka díjat nyert It Takes Two-val folytatódott, és az i-re a pontot az ugyancsak fantasztikusan sikerült Split Fiction tette fel. Ez a játék csupán néhány hete jelent meg, de nemcsak a játékosok imádják, hanem már komoly licitháború alakult ki a filmadaptációs jogaiért is.
A Variety értesülései szerint a Hazelight legújabb kooperatív kalandjából is szeretnének egy élőszereplős adaptációt, és már az előkészületi fázisnál jár a projekt. A lap forrásai szerint a Story Kitchen – amely korábban olyan videojáték-adaptációkon is dolgozott, mint a ToeJam & Earl, a Vampire Survivors és a Slime Rancher – már nekilátott a castingnak, illetve erőteljesen keresik a forgatókönyvírót és rendezőt hozzá. Kiadója viszont még nincs a filmnek, éppen ezért lendült akcióba több nagy hollywoodi stúdió is, hogy megszerezze a Split Fiction megfilmesítési jogait, bár azt egyelőre nem nevezték meg, kik vannak versenyben. Ez nem az első alkalom, hogy egy Hazelight-játékból film készülhet. 2022-ben a stúdió másik nagy sikere, az It Takes Two is szóba került ezen a téren, viszont előrelépés még nem történt az ügyben, amit még a fejlesztőstúdió fejese, Josef Fares is megjegyzett.
A projektről azóta kevés hír érkezett, és jelen állás szerint nem igazán tudni mi történik az It Takes Two filmváltozatával. A Split Fiction viszont szintén nagyszerű eredményeket ért el. A játék nemcsak kiemelkedő kritikákat kapott, de az első hétben 2 millió példány kelt el belőle.
„A kezdetektől a végéig fantasztikus, a Split Fiction az egyik legkreatívabb és legszórakoztatóbb kooperatív játék eddig, amely tökéletes példája az emberi képzelet erejének.” – írta egy kritikus.
Egy másik érdekes hír, hogy a múlt héten két játékost Svédországba hívtak a Hazelight stúdiójába, miután teljesítettek egy titkos szintet, amely annyira nehéz volt, hogy még a fejlesztőcsapat tagjainak többsége sem tudta végigvinni.
„Ez egy őrült, őrült teljesítmény!” – üzente nekik egy előre felvett videóban Josef Fares, amit a szint végén találtak meg.
Borítókép: Steam