Egy felmérés szerint egyre többen hagynak fel a multiplayer játékokkal, hála a botoknak

Egy felmérés szerint egyre többen hagynak fel a multiplayer játékokkal, hála a botoknak

Egy vadi új felmérés felfedte, hogy mi a játékosok véleménye a harmadik féltől származó botokról.

A World.org februárban végzett egy kutatástazzal kapcsolatban, hogy a játékosok miként vélekednek a többjátékos címekben egyre gyakrabban felbukkanó harmadik féltől származó illetéktelen botokról. A kutatás 818 amerikai felnőttet érintett, akik multiplayer játékokat pörgetnek mobilon, számítógépen vagy konzolon. Az eredmény azt mutatja, hogy a helyzet rosszabb mint gondoltuk, és hosszú távon akár komolyabb káros hatása is lehet a videójáték-iparra.

A felmérésben résztvevők mintegy 70%-a szerint az ilyen harmadik féltől származó botok tönkreteszik a játékélményt, és meglepően sokan emiatt hagytak fel bizonyos címek nyüstölésével. Alább megtekinthetitek az aggasztó statisztikákat, de szerencsére ezzel egy időben már a megoldáson is folynak a munkálatok.

  • A játékosok 59%-a számol be arról, hogy rendszeresen találkozik jogosulatlan, harmadik féltől származó botokkal a játékok során
  • A játékosok 71%-a szerint a botok tönkreteszik a többjátékos versenyt
  • A játékosok 74%-a azt állítja, hogy a botok kevésbé szórakoztatóak bizonyos játékokban
  • A játékosok 42%-a kevesebbet játszik a botok miatt
  • A játékosok 18%-a teljesen abbahagyta a játékot a botok hatására
  • A játékosok 22%-a azt állítja, hogy kevesebbet költ a játékra a botok miatt
  • A játékosok 87%-a szeretné tudni, hogy botok vagy éppen emberek ellen játszik-e
  • A heti 10 óránál többet játszók 75%-a a biometrikus technológia használatát részesíti előnyben az emberség ellenőrzésére a játékokban
  • A játékosok 77%-a egyetért abban, hogy fontos, hogy az ember online bizonyítsa emberségét

Mindeközben a World.org a Razerrel összefogva belevágott, hogy felvegye a kesztyűt a harmadik féltől származó botokkal, és a Razer ID ellenőrzési folyamat segítségével sikeresen kiszűrje azokat. Ez a rendszer az egyszerű bejelentkezési technológiát használva képes lehet azonosítani a valós személyeket, és az első játék melyben megtalálható lesz, az a Tokyo Beast. Ha a kísérletet siker koronázza, akkor ez a rendszer a későbbiekben fontos szerepet tölthet be a multiplayer videójátékok életében.

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések