Az ARK: Aquatica kiegészítője és az AI által készített botrányos trailer rengeteg kérdést vetett fel, de most kiderült miért robbant ki a botrány a játék körül.
Egy jó ideje bejelentették már az ARK: Survival Evolved 2-t, mindezt egy olyan előzetessel, amelyben még Vin Diesel is helyet kapott. Azt viszont nem tudjuk mikor jelenik meg pontosan, ámbár amíg várakozunk, addig legalább az első részt élvezhetjük. Nem is hagyja magára a fejlesztőcsapat, hiszen egy trailerből megtuduk, hogy egy remek kis DLC-vel bővül a játék világ. Az ARK: Aquatic elnevezésű kiegészítő azonban öröm helyett bánatot és felháborodást keltett, ugyanis a videó mérhetetlenül pocsék. Elég gyorsan világossá vált, hogy teljes egészében a mesterséges intelligencia segítségével készítették el, ez pedig hatalmas gyűlöletcunamit váltott ki a rajongótáborból. Még a kevésbé tapasztalt nézők is azonnal észrevehették, hogy valami nem stimmel a mindössze egy perces bemutatóval.
A közösség negatív visszajelzéseit követően a Snail Games (a játékért felelős egyik kiadó) eltávolította a videót mindenhonnan, kivéve a YouTube-ról. A GDC-n, a Snail Games egyik vezető dizájnere, Matt Kohl úgy érezte itt az idő megszólalni a történtekről, és azt mondta, hogy a fejlesztőcsapat semmit sem tudott erről az egészről, amit a marketingcsapat összerakott. A vezető dizájnert a Pocket Tactics interjújában szintén megkérdezték az esetről, és ő annyival egészítette ki a dolgot, hogy a marketingesek az AI-animált trailerhez a játék assets-eiből használtak fel képeket. Hozzátette, hogy neki sem volt fogalma erről az előzetesről.
Ami az Aquatica kiegészítőt illeti, leszögezték, hogy nem használtak AI-eszközöket a fejlesztés során, de ennek ellenére egy meglehetősen bizarr kiegészítővel van dolgunk. Az ARK: Survival Ascended, az ARK: Survival Evolved „frissített verziója” már másfél éve elérhető a piacon, de a játékosok még mindig vonakodnak frissíteni, és inkább az Evolved változatot preferálják. Jelenleg is több, mint 27 ezren játszanak Steamen az ARK: Survival Evolveddel, míg az Ascended csupán 18 ezer aktív felhasználóval büszkélkedet – de átlagosan jóval kevesebben játszanak a next-gen verzióval.
A videóra egyébként 1600 like mellett 57 ezer dislike érkezett – legalábbis a cikk megírásának pillanatáig.
Borítókép: Steam