A Statham-filmek címeit valahogy sosem gondolják túl.
Szegény Jason Statham, ő mindig csak valami egyszerű, kényelmes munkára vágyik, de ez valahogy sosem adatik meg neki. Legutóbb méhész volt, akkor egy adathalász cég köpött bele a levesébe, most épp egy építkezésen dolgozik, és az orosz maffiával találja szembe magát. Statham persze mindenkit laposra ver, tökmindegy, hogy szállító, mestergyilkos, méhész vagy melós éppen.
Az akciófilmek brit fenegyereke a nagy sikerű A méhész után újra összeállt a Brad Pitt-féle Furyt is tető alá hozó David Ayerrel, ennek a találkozásnak lett az eredménye A melós (A Working Man), amelyben Statham ezúttal nem méhekkel, hanem kalapáccsal és betonkeverővel zsonglőrködik. Főszereplőnk tehát egy mezei munkás, jobban mondva csak annak tűnik, amikor pedig a főnök lányát emberkereskedők elrabolják, Statham rendkívüli képességei több mint jól jönnek, hogy a kamaszlányt épségben visszaszerezzék.
A film, amelynek forgatókönyvébe egyébként Sylvester Stallone is besegített, cikkünk írásának pillanatában 36 beérkezett kritika alapján 67 százalékon áll a Rotten Tomatoes-on, ami ugyan nem kifejezetten combos, de az akciófilmek sorában nagyjából középszernek mondanánk - a tűrhetően sikerült A méhész például 71 százalékot tud felmutatni. A Metacritic-en nagyjából szintén hasonló a helyzet, A melós 53 pontot szerzett eddig a kritikusoktól.
Ami a konkrét véleményeket illeti, a Variety újságírója szerint A melós alapvetően jó példa arra, hogy Stathamnek miért minden filmje ugyanolyan - spoiler: azért, mert jó ebben -, amivel a The Globe and Mail szerkesztője is nagyjából egyetért, aki az elfogadható Statham-alkotások kategóriába sorolja a filmet. Az Empire ezzel szemben egy paródiafilmhez hasonlítja Ayer rendezését, míg a Boston Globe írója szerint ugyan lehetett volna jobb is A melós, de összességében azért OKÉ lett.
Borítókép forrása: Black Bear Pictures