Nem irtja tűzzel-vassal, inkább örül a stúdió a kamu AI Superman trailereknek

Nem irtja tűzzel-vassal, inkább örül a stúdió a kamu AI Superman trailereknek

Például, ha rákeresel az új Superman-film előzetesére, egy "Trailer 3" nevű videó jelenik meg a Google ajánlott találatai között – amely teljes egészében hamis.

Észrevetted az elmúlt nagyjából egy évben, hogyha megpróbáltad megkeresni egy új film hivatalos előzetesét a Google-ben vagy a YouTube-on, akkor a keresési eredményeket elárasztották a hamis, mesterséges intelligencia által generált trailerek? A probléma az, hogy az internet egyre inkább tele lesz ezekkel a félrevezető videókkal, amelyek sokszor még könnyebben elérhetők, mint az igazi előzetesek. – sőt a technológia fejlődésével egyre jobbakká válnak, és bár most még észre lehet venni a különbséget, de kitudja mi lesz 5-10 év múlva. Például, ha rákeresel az új Superman-film előzetesére, egy "Trailer 3" nevű videó jelenik meg a Google ajánlott találatai között – amely teljes egészében hamis. A valódi előzetesek háttérbe szorulása azonban nemcsak a hamis tartalmak térnyerésének következménye, hanem a hollywoodi stúdiók tudatos döntése is. Egy friss beszámoló szerint a Warner Bros. és más filmipari óriások nem harcolnak a jogsértő tartalmak ellen, hanem egy cseles megoldást választottak. Inkább hasznot akarnak húzni belőlük. A Warner például reklámbevételeket követelt a Superman és A sárkányok háza (House of the Dragon) hamis előzetesei után, míg a Sony a Spider-Man és a Kraven, a vadász (Kraven The Hunter), a Paramount pedig a Gladiátor II kamu trailereit monetizálta. A stúdiók egyelőre még nem kommentálták az ügyet.

Ez a hozzáállás nem először fordul elő. Nemrég például a Wicked című musicalből készült illegális mozis felvételei keringtek hetekig a TikTokon, még mielőtt a film hivatalosan is elérhetővé vált volna. Egyes hollywoodi vezetők éppen ezért úgy vélik, hogy az ilyen illegális tartalmak hozzájárulhatnak ezen alkotások népszerűsítéséhez, és végső soron növelhetik a mozijegyeladásokat. Azonban nem mindenki nézi jó szemmel ezt a tendenciát. A SAG-AFTRA színészszakszervezet élesen bírálta a hamis előzetesek monetizálását:

„Ahogy a szerződéses tárgyalások során keményen dolgozunk tagjaink jogainak védelmén, ugyanezt várjuk el partnereinktől is. Az emberi alkotómunka aláásása helyett inkább az AI-jal történő visszaéléseket kellene megfékezni.”

Hogy a hamis előzetesek milyen hatással lesznek a filmiparra hosszú távon, az még kérdéses, de az biztos, hogy az új Superman-film idén júliusi premierje megmutatja, milyen mértékben tudják ezek a félrevezető tartalmak befolyásolni a közönséget.

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések