...sajnos ez nagyon nem olyan, mint amilyenre a legtöbb rajongó várt.
Kicsit olyan érzése van az embernek, mintha a másodvirágzását élnék a valósi idejű stratégiai játékok (RTS), pedig ez nem teljesen igaz. Hiába jön idén áprilisban az ingyenes Tempest Rising, ami egy ígéretes címnek tűnik, és vannak továbbra is versenyek Warcraft 3-ban, illetve StarCraft 2-ben, az Age of Empires legújabb kiadásaival karöltve ez még nem elegendő, hogy ismét egy pazar korszakról beszéljünk. Viszont nem süllyedtek ezek az alkotások a feledés homályába, az mindenképpen pozitív.
A StarCraft 2: Legacy of the Void egyébként tíz esztendővel ezelőtt, 2015-ben jelent meg, ezzel lezárva minden idők egyik legjobb RTS játékát. A trilógia, amely a 2010-es Wings of Liberty-vel kezdődött, azóta sem kapott folytatást. A rajongók hosszú évek óta várnak valami új bejelentésre, de eddig semmi. A StarCraft széria látszólag parkolópályára került, és a legtöbben csak nosztalgiázhatnak a régi gyűjtői kiadásaikkal. Tavaly Phil Spencer StarCraft-pólóban jelent meg egy livestream során, ami felcsigázta a közönséget, de végül csak azt jelentette be, hogy a meglévő játékok bekerülnek a Game Pass szolgáltatásba. Most azonban újra felröppent egy remek hír, méghozzá egy új StarCrafttal kapcsolatban, de a végeredmény egészen más lett, mint amire a legtöbben számítottak. A lengyel Archon Studio bejelentette, hogy 2026-ban egy StarCraft társasjátékot ad ki. A jól ismert Terran, Zerg és Protoss frakciókkal eshetünk majd egymásnak benne egy dinamikus, taktikai csatákat kínáló játék formájában, amely hű marad a legendás RTS játékmenetéhez, a miniatűrök pedig még élvezetesebbé teszik az élményt.
„Hatalmas StarCraft-rajongók vagyunk, számtalan órát töltöttünk ezzel a játékkal. A cég története is szorosan kapcsolódik a StarCrafthoz, így nagy megtiszteltetés számunkra, hogy ebben az univerzumban készíthetjük el az új játékunkat.” – mondta Jarek Ewertowski, az Archon Studio vezérigazgatója és társalapítója.
„A StarCraft mindig is inspirált minket. A mély loretörténet, a stratégiai játékmenet és az ikonikus frakciók tökéletes alapot adnak egy izgalmas társasjátékhoz. Alig várjuk, hogy megmutassuk a közönségnek, min dolgoztunk.” – tette hozzá Michał Pawlaczyk, az Archon Studio működési igazgatója és társalapítója.
Sok részlet sajnos egyelőre nem derült ki a termékről, de az Archon Studio szerint a játék változatos játékmenetet és testreszabható frakciókat kínál majd. További információkra egy áprilisi livestream során lehet számítani. Az Archon korábban olyan alkotásokon dolgozott már, mint a Masters of the Universe: Battleground, a Heroes of Might & Magic III: The Board Game, a Wolfenstein The Board Game és a Master of Orion: Ad Astra.
A stúdió azt is megerősítette, hogy 2026 után további StarCraft társasjátékokat terveznek kiadni, amelyek 2027-ben fognak megjelenni.