Az Assassin's Creed Shadows kimagasló játékosszámai után elindult a trófeákból jóslás, de vajon ez képes megmagyarázni, hogy mennyien és mennyit játszanak a programmal valójában?
Néhány nappal ezelőtt vígan tudatta a világgal az Ubisoft, hogy az Assassin's Creed Shadows alig egy héttel a megjelenését követően már 3 millió játékost győzött meg arról, hogy adjon neki egy esélyt. Azonban ettől a hírtől még nem lett világosabb, hogy mégis hol és mennyien pörgetik ezt az új epizódot, hiszen ez nem egy eladási statisztika, ebben az Ubisoft+ Premiumtól a visszatérítést kérőkig bárki benne lehet technikailag.
Bizonyára sokáig nem tudja kerülgetni az Ubisoft sem, hogy kiderüljenek az eladás kapcsán sokkal részletesebb információk is. Ami viszont már árulkodó adat lehet a Shadows teljesítményével kapcsolatban, hogy a játékosok milyen achievementeket váltanak be, hiszen ez összefüggésben van a programmal töltött órák számával. Ebben az értelemben pedig igencsak gyengén muzsikál a legújabb AC, feltéve, hogy mindenhatónak tekintjük a Steam és a PlayStation vonatkozó adatbázisát – erre még kitérünk később.
A Steamen a mai állás szerint csupán a játékosok 45,4%-a szerezte meg az A New League Rises című trófeát. Ez azt jelenti, hogy még a vásárlók fele sem ért el az Assassin's Creed Shadows kb. 10 óra hosszú első fejezetének a végére. Ami pedig még aggasztóbbnak tűnik, hogy az An Oath Fulfilled teljesítményt csak a játékosok 4%-a szerezte meg – ez a 15-20. órában véget érő második fejezetért jár.
A PlayStation 5 esetében valamivel jobb a helyzet, mert ott a psnprofiles.com szerint az első achievementet 54,56% érte el, míg a másodikat 10,39%. Ettől függetlenül még mindig igen tragikusnak tűnhet az, hogy immáron másfél hete nem talált a játékosok többsége 10 órát sem a Shadowsra. Annyi vigasz viszont azért akad, hogy PS5-ön például már 5% teljesen kijátszotta a 70-100 órás programot, illetve az első 3-4 órát felölelő prológus sem akadt fenn szinte senki torkán, ez közel 90%-os teljesítésnél jár mindkét platformon.
No, és akkor most térünk rá arra, hogy amikor ilyen számokat oszt meg az Ubisoft hivatalosan, hogy már több mint 3 millió játékost szedett össze az új AC, akkor miképp tudjuk értékelni az achievementek teljesítését? Először is, a legkézenvekvőbb teória továbbra is az a játékosszám kapcsán, hogy aki csak teheti, az az Ubisoft+ Premiummal tolja a Shadowst. Ennek pedig az az érdekessége, hogy arról nincs nyilvános adat tudomásunk szerint, hogy ezek az emberek miképp állnak a játékbeli trófeák feloldásával. Vagyis csak a Steamre és a PlayStationre támaszkodni ezen a téren könnyen ahhoz vezethet, hogy túlértékeljük a számok jelentőségét, miközben valójában csak a játékosbázis egy kisebb részéről mesélnek.
Másrészt, az Assassin's Creed Shadows világában olyan könnyű eltévedni a rengeteg tartalom miatt, hogy állandóan olyan dolgokon akad fenn az ember, amik akár órákkal is elnyújthatják a fősztoriban történő haladást. Mert még ezeket az útonállókat gyakjuk le, még ide másszunk fel, még ezt a kiskacsát fessük le. Eközben valójában csak pár orgyilkosság meg meditálás kellene ahhoz, hogy achievement bácsi gyüjjön.
Már ha jön. Ugyanis többen is beszámoltak már róla az interneten, de a korábban említett psnprofiles.com is megjegyezte ezt, hogy a főküldetésekkel kapcsolatos trófeák bugosan működnek. Emiatt az is benne lehet a pakliban, hogy a papíron 15-20 óra alatt megszerezhető elismerést csak 40+ óra után vagy még később adja oda a rendszer. És ha ez tényleg egy tömeges probléma, akkor kár is fennakadni a trófeákból jósláson. Elvégre nem túl valószínű, hogy másfél héttel egy játék megjelenése után tömegesen tennének bele ennyi időt az Assassin's Creed Shadowsba (vagy bármi másba) a játékosok. De azért a részletes eladási adatokat még mindig megnéznénk, kedves Ubisoft!
Borítókép: Ubisoft