Hogy miért költenek egyre többet a PC játékosok az elmúlt években? Mert annyira 'gáz' ez a feautre.
A 2025-ös Newzoo játékpiaci jelentése szerint a PC játékosok továbbra sem szeretnek spórolni, és bizony előszeretettel költenek kedvenc címeikre. Ennek az az érdekessége, hogy a legtöbb esetben oly sokat szidott mikrotranzakciók jelentik továbbra is legmeghatározóbb szerepet a stúdiók bevételeinek növekedésében. A beszámolóból derült ki, hogy a PC-os piac teljes bevételének 58%-a, azaz 24,4 milliárd dollár származott mikrotranzakciókból 2024-ben. Az éves növekedés ugyan mindössze 1,4%-ot tett ki, de továbbra is megdöbbentő látni, mekkora sikernek örvend ez a koncepció, holott sok esetben maga a játékosközösség ítéli el a kiadókat miatta.
A növekedést leginkább 3 címnek köszönheti ez a szegmens, ámbár meg fogsz lepődni, mert nem szerepel közöttük az egyik legnagyobb pénznyelő (EA FC széria): Call of Duty: Black Ops 6, Roblox és a Fortnite. Emellett nem csupán a mikrotranzakciók, hanem a DLC-k (letölthető tartalmak) eladásai is fokozódtak, miután 0,8%-os emelkedést követően elérte az 5,3 milliárd dollárt PC-n. Az ilyen típusú tartalmakat leginkább a Diablo 4, Elden Ring és a World of Warcraft rajongói vásárolták meg.
Ugyanakkor a prémium játékok esetében csökkenés figyelhető meg, amely a PC-s tábor teljes bevételének 28%-át tette ki. Számokban ez azt jelenti, hogy tavaly 10,7 milliárd dollárra 'apadt' ez az összeg, 2,6%-os éves visszaesést mutatva.
A teljes PC gaming bevételei 2024-ben 37,3 milliárd dollárra duzzadt, de ez mindössze 0,1%-os emelkedést jelentett, két év távlatában viszont már kellemesebb a helyzet, miután 5,4%-kal termelt többet a piac ezen szegmense 2023-hoz képest. A Newzoo előrejelzése szerint a PC-s bevételek 2025-re még további, nagyjából 37,9 milliárd dollárra nőnek, és 2027-re elérhetik a 40 milliárdot is elérhetik.