Karcsú Batman, gyűjthető páncélzat és több sziget? Ilyen is lehetett volna az Arkham Asylum

Karcsú Batman, gyűjthető páncélzat és több sziget? Ilyen is lehetett volna az Arkham Asylum

Nehéz elképzelni másképp a Rocksteady Batman: Arkham Asylum játékát, de most néhány régi koncepciós rajz segítségével segítünk bemutatni egy alternatív verziót, ami sosem volt.

A 2009-es Batman: Arkham Asylum egy csapásra feltette a térképre a Rocksteadyt, és nem csak azért, mert pont meglovagolták az előző évben megjelent Christopher Nolan-féle A sötét lovag sikerét. Hanem azért, mert most először egy olyan Batman kalandot kaptunk, ami egyszerre szolgált remek, a képregényekhez méltó történettel, miközben gondolkodást és ügyességet egyaránt igényelt a játékmenete. Ilyen távlatból már nehéz is belegondolni, hogy mit csinálhatott volna másképp a Rocksteady. Mármint persze ott vannak a folytatások, amelyek sok szempontból polírozottabb élményt nyújtanak. De első nekifutásra az Arkham Asylum tökéletes volt.

Ha viszont kutakodik egy kicsit az ember (mint ahogyan azt a Dark Monarch nevű Twitter felhasználó is tette nemrég), akkor könnyen olyan információkra akadhat a legendás Batman játék kapcsán, amelyek meglephetik. Például azt tudtad, hogy eredetileg teljesen másképp képzelte el a gothami igazságosztó külsejét a Rocksteady? Vagy azt, hogy nem csak egy szigeten, hanem pár extra helyszínen is bóklászhattunk volna nyomok, szökött bűnözők és Riddler trófeák után kutatva? Nem? Nos, akkor a legjobb helyen jársz, most ugyanis átveszünk néhány, az Arkham Asylum tervezési fázisából fennmaradt képet, infómorzsát, ami segíthet elképzelni egy alternatív játékot, ami sosem volt.

Ha már Batman játék, kezdjük a főszereplővel. A Rocksteady eredetileg több koncepciót is kidolgozott a karakter külsejéről (1. kép a galériában). Ezek többsége egy igen karcsú Bruce Wayne-t takar, aki talpig érő köpenyben járkált volna, teljesen fekete gúnyában (2. kép). Ráadásul a végleges változathoz képest sokkal páncélozottabb lett volna a denevérember jelmeze. Egy korai rajzon például olyan megoldások is láthatóak voltak, mintha Batman a játék haladásával egyre több kiegészítőt vett volna fel a klasszikus öltözékére, amelyektől nem csak védettebb, de talán még erősebb is lett volna (3-4. kép). Carlos D'anda ötlete ezekkel a páncélelemekkel volt, hogy a játék során ládákban találtuk volna meg őket, ám végül ezt elvetették és ilyen formában a későbbi epizódokban sem tért vissza a jelmezfejlesztés.

Batman Arkham Asylum koncepciós rajz - Kép forrása: RocksteadyKép forrása: Rocksteady

Nem csak Batman ruházata, az eszközei is eleinte ezt a harciasabb stílust követték volna a megjelenésükben. A legjobb példa erre a batarang, ami sokkal több élesebb felületet kapott volna (5. kép). A játék fájljaiban egyébként szerepel nem egy olyan eszköz, amit végül nem használhattunk, mert ugyanazt a játékmechanikát praktikusabban oldották meg a fejlesztők (6. kép). Az egyik legérdekesebb ezek közül a szigony (7. kép), amihez a pályán kellett volna lőszert (8. kép) gyűjteni, ha használni akartuk volna. Ez valószínűleg elég későn kerülhetett ki a játékból ebben a formájában, mert még annak a koordinátáit is meg lehet találni a fájlok között, hogy hová rejtették volna a lőszereket.

Batman Arkham Asylum batarang koncepció - Kép forrása: RocksteadyKép forrása: Rocksteady

Az Arkham Asylum sajnos nem enged túl nagy betekintést Gotham városába, ugyanis kizárólag az elmegyógyintézetnek helyet adó szigetet járhatjuk be. A folytatások persze ezen bőven túltettek, ahhoz a sztorihoz pedig klappolt a megoldás végsősoron. Azonban majdnem kaptunk pár extra helyszínt már az első játékban is. Például amikor elindult a fejlesztés 2007-ben, akkor a Rocksteady egyik koncepciós rajzán még szerepelt egy világítótorony, amihez vezetett egy híd is (9-10. kép). Ebből azonban nem lett semmi, ahogyan a Chappel Rockból sem, ami egy különálló sziget lett volna egy káptalannal, temetővel és néhány fával (11. kép). Illetve volt egy olyan elképzelés is, hogy Arkham-sziget alatt legyen a Batcave, amit meglátogathattunk volna a kényünk-kedvünk szerint (12. kép), de valamiért ezt is elvetette a Rocksteady.

Batman Arkham Asylum koncepciós rajz - Kép forrása: RocksteadyKép forrása: Rocksteady

A Batman: Arkham Asylum kapcsán egyébként még bőven találni érdekességeket, amelyeket a fejlesztők elvetettek. Úgyhogy ha kíváncsiak vagytok rá, akkor hamarosan összeszedünk még egy adagnyi infót a történet kapcsán is! Addig is, csak ajánlani tudjuk, hogy elővegyétek ezt a 16 éves játékot, ugyanis több mint megállja a helyét a mai napig.

Borítókép: Warner Bros. Games / Rocksteady

Ezeket olvastad már?

Galéria

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések