Nehéz elképzelni másképp a Rocksteady Batman: Arkham Asylum játékát, de most néhány régi koncepciós rajz segítségével segítünk bemutatni egy alternatív verziót, ami sosem volt.
A 2009-es Batman: Arkham Asylum egy csapásra feltette a térképre a Rocksteadyt, és nem csak azért, mert pont meglovagolták az előző évben megjelent Christopher Nolan-féle A sötét lovag sikerét. Hanem azért, mert most először egy olyan Batman kalandot kaptunk, ami egyszerre szolgált remek, a képregényekhez méltó történettel, miközben gondolkodást és ügyességet egyaránt igényelt a játékmenete. Ilyen távlatból már nehéz is belegondolni, hogy mit csinálhatott volna másképp a Rocksteady. Mármint persze ott vannak a folytatások, amelyek sok szempontból polírozottabb élményt nyújtanak. De első nekifutásra az Arkham Asylum tökéletes volt.
Ha viszont kutakodik egy kicsit az ember (mint ahogyan azt a Dark Monarch nevű Twitter felhasználó is tette nemrég), akkor könnyen olyan információkra akadhat a legendás Batman játék kapcsán, amelyek meglephetik. Például azt tudtad, hogy eredetileg teljesen másképp képzelte el a gothami igazságosztó külsejét a Rocksteady? Vagy azt, hogy nem csak egy szigeten, hanem pár extra helyszínen is bóklászhattunk volna nyomok, szökött bűnözők és Riddler trófeák után kutatva? Nem? Nos, akkor a legjobb helyen jársz, most ugyanis átveszünk néhány, az Arkham Asylum tervezési fázisából fennmaradt képet, infómorzsát, ami segíthet elképzelni egy alternatív játékot, ami sosem volt.
Ha már Batman játék, kezdjük a főszereplővel. A Rocksteady eredetileg több koncepciót is kidolgozott a karakter külsejéről (1. kép a galériában). Ezek többsége egy igen karcsú Bruce Wayne-t takar, aki talpig érő köpenyben járkált volna, teljesen fekete gúnyában (2. kép). Ráadásul a végleges változathoz képest sokkal páncélozottabb lett volna a denevérember jelmeze. Egy korai rajzon például olyan megoldások is láthatóak voltak, mintha Batman a játék haladásával egyre több kiegészítőt vett volna fel a klasszikus öltözékére, amelyektől nem csak védettebb, de talán még erősebb is lett volna (3-4. kép). Carlos D'anda ötlete ezekkel a páncélelemekkel volt, hogy a játék során ládákban találtuk volna meg őket, ám végül ezt elvetették és ilyen formában a későbbi epizódokban sem tért vissza a jelmezfejlesztés.
Kép forrása: Rocksteady
Nem csak Batman ruházata, az eszközei is eleinte ezt a harciasabb stílust követték volna a megjelenésükben. A legjobb példa erre a batarang, ami sokkal több élesebb felületet kapott volna (5. kép). A játék fájljaiban egyébként szerepel nem egy olyan eszköz, amit végül nem használhattunk, mert ugyanazt a játékmechanikát praktikusabban oldották meg a fejlesztők (6. kép). Az egyik legérdekesebb ezek közül a szigony (7. kép), amihez a pályán kellett volna lőszert (8. kép) gyűjteni, ha használni akartuk volna. Ez valószínűleg elég későn kerülhetett ki a játékból ebben a formájában, mert még annak a koordinátáit is meg lehet találni a fájlok között, hogy hová rejtették volna a lőszereket.
Kép forrása: Rocksteady
Az Arkham Asylum sajnos nem enged túl nagy betekintést Gotham városába, ugyanis kizárólag az elmegyógyintézetnek helyet adó szigetet járhatjuk be. A folytatások persze ezen bőven túltettek, ahhoz a sztorihoz pedig klappolt a megoldás végsősoron. Azonban majdnem kaptunk pár extra helyszínt már az első játékban is. Például amikor elindult a fejlesztés 2007-ben, akkor a Rocksteady egyik koncepciós rajzán még szerepelt egy világítótorony, amihez vezetett egy híd is (9-10. kép). Ebből azonban nem lett semmi, ahogyan a Chappel Rockból sem, ami egy különálló sziget lett volna egy káptalannal, temetővel és néhány fával (11. kép). Illetve volt egy olyan elképzelés is, hogy Arkham-sziget alatt legyen a Batcave, amit meglátogathattunk volna a kényünk-kedvünk szerint (12. kép), de valamiért ezt is elvetette a Rocksteady.
Kép forrása: Rocksteady
A Batman: Arkham Asylum kapcsán egyébként még bőven találni érdekességeket, amelyeket a fejlesztők elvetettek. Úgyhogy ha kíváncsiak vagytok rá, akkor hamarosan összeszedünk még egy adagnyi infót a történet kapcsán is! Addig is, csak ajánlani tudjuk, hogy elővegyétek ezt a 16 éves játékot, ugyanis több mint megállja a helyét a mai napig.
Borítókép: Warner Bros. Games / Rocksteady