Tényleg túl keveset fizetünk értük? Egy volt PlayStation-főnök szerint bizony igen, de egy másik koncepció révén hamarabb elfogadná a drágulást a közösség.
Közelítsük meg ezt az egészet egy kicsit máshonnan: mikor vettél utoljára teljes áron AAA játékot? És nem volt benned egy kis hiányérzet, hogy ez mégsem érte meg az árát?" Mostanában egyre gyakrabban bukkan fel ez a téma, főleg mióta a Nintendo bedobta azt a 80 dolláros Mario Kart World árcédulát, na meg persze egy ideje már a GTA 6 kapcsán is keringenek a pletykák, mert a hírek szerint még ennél az összegnél is többet kérhetnek el érte, ha megjelenik. Most pedig jött Shawn Layden, a PlayStation egykori nagyfőnöke, és ledobta az atomot: igazából a játékok már egy ideje túl olcsók. Szerinte ugyanis generációnként legalább 5 dollárral nőnie kellene a játékok árainak – ez egyébként azt jelenti, hogy nagyjából most 90 dollárt kéne fizetnünk egy új alkotásért.
Gondoljunk csak bele, egy PS2-es játékot még egy 50-esért be lehetett húzni, majd a PS3-éra esetében már 60 dollárt kellett perkálni értük. A PS5-nél pedig egyre sűrűbben találkozunk a 70-es címkével. De azóta eltelt több mint egy évtized, az infláció felzabált mindent – csak a játékárakat nem. Ez idő alatt a fejlesztési költségek brutálisan megnőttek, több száz fős csapatok dolgoznak évekig, hogy te egy délután alatt végigrohanj a sztorin – és akkor még nagy szerencséd van, ha tovább tart a kaland – aztán pedig felkerül a polcra, sőt már oda sem, hiszen sok esetben csak digitális kiadást vásárolhatunk meg, és végül elfelejtjük. Layden szerint, ha kicsit fokozatosabban emeltek volna, nem lenne ekkora a felhördülés, mint most. De mivel hirtelen tolták az arcunkba a 80 dolcsis árcédulát, mindenki jogosan vakarja a fejét.
A kérdés már csak az: fizetnél többet egy játékért, ha tudod, hogy tényleg minőségi munka van mögötte? Vagy marad a 60 dolláros "alap", és jöhet hozzá 120 dollárnyi DLC meg battle pass?