Ennyi volt a Baldur's Gate 3, mert a Larian még nagyobb fába vágta a fejszéjét

Ennyi volt a Baldur's Gate 3, mert a Larian még nagyobb fába vágta a fejszéjét

Vincke egy „őrülten ambiciózus” új projektre is utalt, amely jelenleg fejlesztés alatt áll.

A Larian Studios még azon kevés stúdiók közé tartozik, akiknek tényleg a közösség a legfontosabb, mert úgy hiszik, a játékosok miatt lesznek igazán fantasztikusan a videójátékok. Nem véletlenül teszik bele szívüket-lelküket az alkotásaikba, és ez a Baldur's Gate 3 esetében is megmutatkozott. 2023-ban meg is nyerte az Év játéka díjat a csapat vele, ráadásul annyi tartalommal tömték meg, hogy még most is sokan játszanak vele, a steamcharts kimutatása szerint az elmúlt 30 napban átlagosan 70 ezren vesztek el a kalandban – 2 év alatt pedig nagyjából 15 millió példány fogyott belőle, ami fantasztikus teljesítmény.

Éppen ezért figyelik árgus szemekkel egyesek a fejlesztőcsapat munkáját, a jó hír pedig az, hogy a Baldur’s Gate 3 után új vizekre eveznek, méghozzá nem is eggyel, hanem rögtön két projekt formájában. Swen Vincke, a stúdió feje elárulta, hogy nagyon jól haladnak, és ha minden jól megy, hamarosan többet is megtudhatunk mit kotyvasztanak a boszorkánykonyhájukban.

DLC & folytatás nincs, de tervek igen

Sokan remélték, hogy jön valami DLC vagy spin-off a Baldur’s Gate 3-hoz, de a Larian teljesen más irányt választott: elmondásuk szerint ugyanis nem szeretnének önismétlővé válni. Inkább azt csinálják, amiben a legjobbak – új világokat építenek és új történeteket mesélnek. Márpedig ha az eddigi munkájukból indulunk ki, ez csak jót jelenthet.

Két projekt, két ismeretlen világ

Vincke konkrétumokat még nem árult el sajnos miről is van szó, de annyit igen, hogy mindkét esetben már túl vannak a korai fázison, és jól haladnak.

„Emellett próbáljuk kitalálni, hogyan fogjuk tudni elkészíteni ezt a két játékot. Szóval az is egy kihívás, hogyan szervezzük meg a dolgokat, mivel nagyon bonyolult címeken dolgozunk, sokféle lehetőséggel és játékosválasztással. Nehéz megjósolni előre, mikor készülhetünk el velük.”

Ez nem csodálkozunk, hiszen a Larian játékainak összetettsége jelentősen befolyásolhatja a fejlesztési időt.

Borítókép: Steam

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések