Brutálisat nőtt a TikTok Live-ok népszerűsége, már köröket ver a  Twitchre

Brutálisat nőtt a TikTok Live-ok népszerűsége, már köröket ver a Twitchre

Ha így folytatja a kínai platform, akkor rövidesen a YouTube-ot is maga mögé utasíthatja.

Annak ellenére, hogy ha streamekről beszélünk, akkor valószínűleg a legtöbbünknek rögtön a Twitch jelenik meg a lelki szemei előtt, az Amazon által üzemeltetett platform úgy tűnik, hogy egyre inkább háttérbe szorul, míg a versenytársai megállíthatatlanul növekednek. A SteamCharts 2025. első negyedévi statisztikáiból jól látszik hogy még mindig a YouTube uralja a piacot, a TikTok pedig elképesztő növekedésbe kezdett, míg a Twitch nézettsége stagnál, sőt, lassú csökkenő trendet figyelhetünk meg az esetében.

Ahogy az alábbi ábra is mutatja, a YouTube 14,983 milliárd órányi nézettséggel zárta a Q1-et, mely 3,42%-os növekedést jelent az előző időszakhoz képest. Ezzel stabilan megtartotta az első helyét. A TikTok ennek több mint a felét, 8.027 milliárd órát volt képes felmutatni, azonban ez brutális, 30,41%-os emelkedést jelent a 2024-es év végéhez képest. Mindeközben a Twitch "csak" 4,847 milliárd nézési órát tudhat a magáénak, amivel alulmúlta korábbi teljesítményét 0,43%-kal. Viszont azt is nagyon fontos kiemelni, hogy a videójátékok közvetítésében még mindig messze a Twitch viszi a prímet 3,74 milliárd megtekintési órával – a YouTube 2,09 a TikTok pedig 968,4 milliárddal rendelkezik –, ám összesített adatokban ez láthatóan édes kevés.

A Dexerto a napokban beszélgetett Nazar Babenkoval –a StreamCharts termékmenedzserével –, akit többek között a TikTok felemelkedésének a lehetséges okairól kérdeztek. Babenko elárulta, hogy legfőképpen a TikTok mobilközpontúsága, és így jóval könnyebb elérhetősége állhat a történtek hátterében, valamint a szuperül kidolgozott algoritmus, ami mind a nézőket, mind a tartalomgyártókat is rendkívül támogatja.

„A TikTok tartalomstratégiája – különösen a nem játékokra szánt streamek számának növekedése - kulcsfontosságú hajtóerő volt. A fiatalabb amerikai közönség körében népszerű játékok (pl. Roblox, Minecraft) is hozzájárultak a játékok jelenlétének rögzüléséhez" – tette hozzá.

Ezenfelül az mellett sem érdemes elmenni, hogy pár hónapja az applikáció Egyesült Államokból való kitiltása körüli mizéria folyt, ami szintén a nézettség növekedésének a malmára hajthatta a vizet. Babenko szerint a Twitchnek innovációra van szüksége, ha nem szeretnék, hogy idővel a többi platform elszipolyozza a tehetséges tartalomgyártókat és a nézőbázist.

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések