Obbe Vermeij, a Rockstar North veteránja is megemlékezett a születésnapos Grand Theft Auto IV-ről.
2008. április 29-én, vagyis ezen a héten, csak 17 évvel ezelőtt jelent meg a Grand Theft Auto IV, amivel egy teljesen új korszakába lépett a legendás franchise. A Vice City és a San Andreas könnyed hangulatát egy komorabb történet váltotta. A poénok persze megmaradtak, ütöttek is, de a fókusz immáron azon volt, hogy egy kerek, csavarokkal teli sztorit kapjunk, amit csupán kiszolgáltak a technikai megoldások, amelyeket az új Rage motor nyújtott. És bár rengeteg újdonságot kaptunk a Rockstar Gamestől, a szürke GTA IV-et csak még szürkébbé tette, hogy sok, a San Andreasból kedvelt dolog egész egyszerűen hiányzott.
Lopakodás, víz alatt úszás, jet pack, biciklik, tankok, tuningolás, vezethető repülők, kondizás – ezek mind mentek a levesbe az új generáció oltárán. De miért is? Nos, a játékon annak idején dolgozó Obbe Vermeij a születésnapi emlékezésében a minap elárulta, hogy egyszerűen nem volt arra ideje a csapatnak, hogy ezek is belekerüljenek a játékba.
„A fejlesztési idő minden. Az idő, amit ezekre a régi funkciókra fordítottunk volna, elmehetett volna a motorra, az optimalizációra, a természetesebb mozgásra, hogy lényegében minden jobb legyen. De nem gondolom, hogy a R*-nak a [GTA] VI-ból ilyen dolgokat kellene kivágnia. Sokkal nagyobb a csapatuk, több idejük is van. (A GTA IV csak 3,5 évig készült.)”
Valószínűleg ezeknek a funkcióknak a hiánya sokaknak feltűnt annak idején. De ahogyan Vermeij is elmondta, sokat segített a játékon, hogy ezúttal a küldetéseket a sztorihoz igazították, és nem az történt, mint korábban, hogy a tervezők előálltak pár menő küldetés ötlettel, amit aztán bele kellett szuszakolni valahogyan a sztoriba. Továbbá a GTA Online alapjait is a GTA IV fektette le a 32 fős multijával – valószínűleg kevesen mondanák azt, hogy a GTA V legjobb részét elcserélnék egy kis tankozásra Liberty City-ben.
Borítókép: Rockstar Games