Új korszak indul a Witcher-univerzumban, és Cirivel hosszú távra tervez a stúdió.
Több mint egy évtizeddel az első The Witcher RPG után úgy tűnik, hogy a CD Projekt Red készen áll arra, hogy végleg maga mögött hagyja Geralt történetét, és új korszakot kezdjen a franchise életében. A The Witcher 4, vagy ahogy jelenleg ismerjük: Project Polaris, már a fejlesztési fázisba lépett, és most maga a stúdió kreatív igazgatója, Sebastian Kalemba, illetve a pénzügyi vezető, Piotr Nielubowicz is megerősítette, hogy Ciri lehet a következő nagy főszereplő.
A váltás
A GamesRadar friss interjújában Sebastian Kalemba úgy fogalmazott:
„Ciri tökéletes választás. Nem csak azért, mert népszerű karakter, hanem mert új lehetőségeket nyit meg a történetmesélésben és a játékmenetben is.”
Ez valóban logikus lépés: Ciri már régóta a Witcher-univerzum egyik legfontosabb figurája, és az időbeli ugrálással, illetve a világok közötti utazásaival bőven akad benne lehetőség egy új RPG-trilógia számára. Kalemba szerint egy női főhőssel teljesen más lesz a játék dinamikája, amely felfrissítheti a sorozatot.
A jövő
Az Unreal Engine 5 használata révén a stúdió végre elszakad a saját RedEngine motorjától, és egy technológiailag sokkal modernebb alapokra húzhatja fel a játék világát. Kalemba szerint a cél az, hogy a történetmesélés, a mellékküldetések és a nyílt világ szervesen összekapcsolódjanak, ezzel egy még élőbb és valósághűbb világot létrehozva. De nem csak a kreatív oldalon történik változás.
Nielubowicz: „Ez az új franchise-korszak kezdete”
A stúdió pénzügyi igazgatója, Piotr Nielubowicz azt nyilatkozta, hogy a The Witcher 4 (Project Polaris) sokkal több lesz, mint egy új játék.
„Ez egy új korszak kezdete a CD Projekt Red számára. Már régóta vártunk erre a pillanatra.”
Ez utalhat arra is, hogy a stúdió üzletileg is komoly ambíciókat fűz a Witcher-sorozat új irányához. A CD Projekt már most úgy tekint a The Witcher 4-re, mint egy trilógia nyitányára – tehát nem egyetlen címben gondolkoznak, hanem hosszú távra terveznek Ciri sztorijával.
Megjelenés? Nem holnap lesz…
A játék fejlesztése 2022-ben indult, és 2024 novemberében lépett a teljes gyártási fázisba. Ez alapján a megjelenés valószínűleg 2027-re vagy utánra tehető, szóval a rajongóknak még bőven lesz ideje újrajátszani az első trilógiát… többször is.