A GTA atyja új játékot csinált – és mindenki utálja?
Túl nagy volt a hype. Ha a Grand Theft Auto széria egyik kulcsfigurája, Leslie Benzies bejelent egy új, nagy költségvetésű akciójátékot, akkor bizony gyorsan a figyelem középpontjába kerül. A MindsEye viszont úgy tűnik, közel sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket – legalábbis az első vélemények alapján. A tesztelők többsége negatív tapasztalatokkal gazdagodott a játékkal kapcsolatban. Egyes vélemények szerint a MindsEye jelenlegi formájában egy befejezetlen, hibákkal teli, és gyakorlatilag játszhatatlan. A megjelenés eközben június 10-én esedékes, de egyre többen szorgalmazzák a halasztást – különben az év legnagyobb bukása is lehet belőle.
Mi a baj a MindsEye-jal?
A visszajelzések alapján a MindsEye egyelőre inkább egy techdemónak tűnik, mintsem egy teljes értékű játéknak:
- Borzalmas AI: Az ellenségek mozgása kiszámítható, néha teljesen megdermednek, és semmilyen kihívást nem nyújtanak.
- Bugok mindenütt: Textúrák nem töltődnek be, a karakterek beleragadnak a tereptárgyakba, és gyakoriak a fagyások.
- Gagyi játékmenet: Az autóvezetés irányítása darabos, a lövöldözés furcsa, és a harcok sem nyújtanak túl izgalmat.
- Kamu nyílt világ: A játék úgy próbálja eladni magát, mintha nyílt világú lenne, de valójában egy erősen korlátozott, lineáris élményről van szó.
Ez különösen kiábrándító annak fényében, hogy a fejlesztésért felelős Build A Rocket Boy csapata korábban ambiciózus célokat fogalmazott meg: az új narratív alkotást forradalmi élményként harangozták be.
Mi történhetett?
Leslie Benzies 2016-ban vált ki a Rockstarból, és azóta a saját stúdiójával van elfoglalva. A MindsEye eredetileg az „Everywhere” projekt keretein belül jelent volna meg, de végül önálló címként láthatja majd meg a napvilágot. A cél egy filmszerű narratíva és a sandbox játékmenet egybegyúrása volt, de a jelek szerint a végeredmény inkább egy identitászavaros prototípus lett. Az iparági pletykák szerint rengeteg probléma van a csapaton belül is a játékkal, és a fejlesztés nem véletlenül csúszott éveket, illetve a technikai háttér sem állt össze időben.
Mire számíthatunk júniusban?
Ha a Build A Rocket Boy nem lép gyorsan, és nem javít a játék állapotán, könnyen előfordulhat, hogy a MindsEye hatalmasat bukik már a rajtnál. Hatalmas várakozás előzi meg ezt a címet, ezért óriási csalódás lenne egy gyenge indulás.
Borítókép: Steam