A pokol még sosem volt ilyen kemény, brutális patch érkezett.
A Doom-széria mindig teljes embert kívánt, és csak a legbátrabbak veselkedhettek neki a legnehezebb fokozatoknak. Ám a Doom: The Dark Ages úgy tűnik nem volt elég durva, és a legjobb Slayerek gond nélkül végigmentek a kalandon, ezért egy frissítéssel egy új nehézségi fokozatot is belepakoltak a fejlesztők a játékba. Ezek után még a veterán démonvadászok is izzadni fognak a sisak alatt. A stúdió úgy döntött, ideje növelni a tétet, és elég komolyan bekeményítettek, ezzel pedig azt hiszem mindenki átértelmezheti majd mit is jelent az „Ultra-Violence”.
Mi változott?
A játék hat alapértelmezett nehézségi szinttel operál: Aspiring Slayer, Hurt Me Plenty, Ultra-Violence, Nightmare, Pandemonium, és persze a „ha elrontod, kezdheted elölről” Ultra-Nightmare. Az update főleg a „közepes” szinteket érintette. A „Hurt Me Plenty” például eddig inkább emlékeztetett egy délelőtti bemelegítő sétára, mint egy pokoljárásra. Mostantól viszont nemcsak a démonok harapnak nagyobbat, de gyorsabban is reagálnak, a harc ritmusa pörgősebb, és a parry időzítése sem megy már magától.
Miért volt erre szükség?
Mert a Doom játékosok nem nyuszik. A visszajelzések alapján sokan úgy érezték, a játék nem tartott velük lépést. Ha valaki tíz éve hentel a pokol bugyraiban, akkor már nem nyújtott elég kihívást az új játék. A statisztikák szerint túl sokan játszi könnyedséggel darálták le a kampányt – a fejlesztők pedig úgy döntöttek, hogy ez így nem mehet tovább.
A pokol testreszabható
Az új rendszer nemcsak nehezebb lett, hanem okosabb is. Most már te is belenyúlhatsz a beállításokba: szabályozhatod a harc tempóját, az ellenségek agresszióját, és hogy mennyire legyél könyörtelen.
Mit jelent ez a játékosoknak?
Akik már végigvitték, most új kihívást kapnak. Akik még csak most vágnak bele, jobb, ha felkötik a páncél-gatyát. Ez már nem az a Doom, amit fél kézzel is végig lehet tolni. Ez az a Doom, amit komolyan kell venni.
Borítókép: Steam