Hiába a sok játékos, a Bethesda nem lehet elégedett a Doom: The Dark Ages debütálásával

Hiába a sok játékos, a Bethesda nem lehet elégedett a Doom: The Dark Ages debütálásával

Jóval alulteljesítette elődjét annak ellenére, hogy mindenki imádja.

Múlt héten debütált a Doom: The Dark Ages személyében az idei év egyik legjobban várt játéka, melyet a kritikusok és a rajongók is egyaránt jól fogadtak. A cím azt a végtelen darálást adta meg, amit a rajongók elvártak, a Bethesda pedig bejelentette, hogy a sorozatuk legújabb része rekordsebességgel érte el a 3 millió játékosszámot. Kicsit mélyebben a dolgok mögé nézve azonban mégsem olyan rózsás a helyzet, mint ahogyan az elsőre látszik.

Igaz, hogy a The Dark Agest már több mint 3 millióan próbálták ki, Steamen viszont az egyidejű játékosok száma alig haladja meg a 30 ezert – míg a Doom Eternal közel 105 ezres csúcsot villantott 2020-ban. Ez összességében valószínűleg annak köszönhető, hogy a játék már az első naptól elkezdve megtalálható a Game Pass kínálatában, amelynek hatására az adatok szerint nagyjából 2,2 millióan adtak neki egy esélyt, míg a PC-s eladások száma nagyjából csak 400 ezer környékére tehető, a konzolos értékesítéseket pedig valahova 200 és 500 ezer közé becsülik, ami jócskán elmarad a széria korábbi teljesítményeitől.

Most főhet tehát a Bethesda és a Microsoft feje azzal kapcsolatban, hogy mit kéne máshogy csinálniuk, hiszen ettől függetlenül szinte mindenki imádja a játékukat. Valószínűleg a Game Pass lesz a ludas, ami akár több milliónyi eladást képes elszipolyozni, ahogy ez már más címek esetében is megfigyelhető volt

Kövess Minket!



Gamer szótár


Gaming - PS4 – generáció, amely még mindig aktívan formálja a játékipart (x)

Szponzorált cikk Bár a videojáték-ipar dinamikája gyors ütemben halad előre, a Sony PlayStation 4 platformja olyan mérföldkövet jelent, amely még évek múltán is meghatározza a játékkultúrát. A PS4 nemcsak eladási számaiban, hanem tartalmi kínálatában, technológiai stabilitásában és közösségi jelenlétében is kiemelkedő volt – és az is maradt. A konzol mai napig aktív ökoszisztémája lehetővé teszi, hogy játékosok milliói továbbra is magas színvonalon kapcsolódjanak be új vagy klasszikus címekbe – legyen szó kompetitív esport élményekről vagy történetközpontú kampányokról.

Közvetítések