Hihetetlen, de igaz: a PC már odaveri a konzolos eladásokat

Hihetetlen, de igaz: a PC már odaveri a konzolos eladásokat

28 millió ok, amiért a Capcom most már inkább a PC-re koncentrál.

Legalábbis a Capcom legfrissebb pénzügyi jelentései szerint a PC platform vált a cég legfontosabb értékesítési platformjává. A 2024-es pénzügyi esztendőben a digitális játékértékesítések több mint 60%-a PC-n jött létre, ráadásul az összes játékértékesítés 54%-át is a PC-s eladások tették ki. Ez jelentős növekedés a cég életében a korábbi évekhez képest, amikor a PC-s eladások aránya nagyjából csak 32% körül mozgott. Úgy tűnik, a Capcom alábecsülte a PC-s eladásokban rejlő növekedési potenciált – legalábbis erre utalnak a legfrissebb pénzügyi eredmények. A vállalat zsinórban nyolcadik éve dönt profitrekordot, amiben komoly szerepet játszik a Monster Hunter Wilds töretlen sikere. A számok rengetegében azonban megbújik egy igazán érdekes részlet: mekkora szeletet is hasítanak ki ebből a tortából a PC-s eladások. Ez a szegmens tehát évről évre egyre fontosabb szereplővé válik a Capcom portfóliójában, de ez most tényleg komoly ugrásnak számít. Egy évvel korábban például a digitális eladásokon belül a PC 52%-ot tett ki, míg az összesített értékesítésekben 47%-ot. És ami igazán beszédes: a konkrét darabszámok.

A konzolos digitális eladások 19,7 millióról 18,5 millióra csökkentek a 2024-es évben. Ezzel szemben a PC-s eladások 21,6 millióról 28,2 millió egységre nőttek. Ez nemcsak erős növekedés, hanem egyértelmű jele annak is, hogy a Capcom az utóbbi évekig masszívan alulértékelte a PC-s piacot.

A digitális értékesítés dominanciája

A Capcom digitális értékesítései is rekordokat döntöttek: a teljes eladások 94%-a digitális formában történt meg, míg a fizikai példányok csupán 6%-ot tettek ki. Ez a trend különösen a PC platformon figyelhető meg, ahol szinte már csak digitális formában vásárolnak a felhasználók.

A siker kulcsa: erős PC-s címek

A PC-s eladások növekedéséhez hozzájárultak olyan sikeres játékok, mint a Resident Evil 4 Remake és a Dragon’s Dogma 2. Utóbbi, a technikai problémák ellenére, 228 ezer egyidejű játékost vonzott be a megjelenésekor a Steamen.

Ez tehát nemcsak a Capcomnak jó hír, hanem a PC-s játékosoknak is: ezek után joggal reménykedhetünk abban, hogy a jövőbeli Capcom-játékok már első naptól elérhetők lesznek PC-n is, nem pedig hónapokkal vagy évekkel később, mint régebben. Már csak annyi kéne, hogy valaki szóljon erről a Take-Two főnökének, Strauss Zelnicknek is, és tényleg kerek lenne a világ.

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések