A 2025-ös horror, amitől az AI-szkeptikusok is félni fognak.
A horrorjátékok világában már láttunk mindent… vagyis ezt hittük eddig. A 2025-ben debütáló Mimesis középpontjában az AI áll, amely teljesen új szintre emelheti a rettegést – a ReLU Games, Inc. stúdió alkotásának a sejtelmes főgonosza ugyanis a mesterséges intelligencia, de ha erre csak legyintenél, akkor várj még egy kicsit. Az AI ugyanis képes lemásolni a játékos és csapattársai mozgását és hangját, hogy azokat ellenük fordítsa. Igen, a cél az, hogy teljesen összezavarjon a játék.
Hallgass a megérzéseidre
A Mimesis egy vidéki, elhagyatott környezetben játszódik, ahol a túlélés kulcsa nem csak a csapatmunka, hanem az önismeret és az önuralom is. Miért? Mert minden, amit mondasz vagy teszel, azt rögzíti a játék, és az MI ezekből az adatfoszlányokból hozza létre az ellenfeleidet – olyan lényeket, akik úgy mozognak, mint te, és pont úgy szólnak meg, mint te vagy a társaid. Képzeld el, hogy egy sötét sarokból a saját hangodon szólal meg valaki: „Gyere utánam!” – na ugye, hogy frászt kapnál?
Nappal a játékosoknak üzemanyagot és pótalkatrészeket kell keresniük, hogy megjavítsák a lerobbant villamost, és elmenekülhessenek. Azonban éjszaka elered az eső, és ha a villamos megáll, olyan ellenségek jelennek meg, akikről még csak nem is álmodtál.
A hangod a fegyver
Bár a játékosoknak hozzá kell járulniuk ebben az esetben a hang- és mozgásminták rögzítéséhez, nem mehetünk el szó nélkül a technológia mellett. Az A.I.L.A. ugyanis nem csak egy nagyszerű technológia újítás lehet, hanem etikai lőporos hordó is. A hangmásolás már most is komoly kérdéseket vet fel a színészek és mo-cap művészek jogainak védelmével kapcsolatban – és a jövőben ez csak még fontosabb lesz, ahogy az ilyen játékok teret nyernek.
A horror mindig is az ismeretlentől való félelemre épített, de most a „félelem forrása” te magad vagy a társaid lesznek. Az A.I.L.A. nem csupán egy techdemó – a célja, hogy olyan élményt nyújtson, ahol már nem tudod megállapítani, hogy ki az ellenség és ki vagy te pontosan. Ez pedig egy régi álmot – vagy inkább rémálmot – valósít meg: amikor a játék valóban te magad leszel.