Megjelent a Lies of P első nagy DLC-je, az Overture, és ahelyett, hogy ünnepelnék a rajongók, inkább a nerfért könyörögnek. A túl nehéz harcok, kétütéses halálok és a tesztelés alatt álló balanszproblémák miatt a fejlesztők is megszólaltak.
Sokan úgy várták a Lies of P: Overture DLC-t, mint a Bloodborne PC-portját – izgalommal, reménnyel és persze felspannolt NG+ karakterekkel. Aztán jött a valóság: két csapás egy mobtól, és már repül is a kontroller. A DLC brutálisan nehéz, főleg New Game Plus módban, és nemcsak a bossok, de a sima ellenfelek is úgy viselkednek, mintha Malenia személyesen edzette volna őket. A közösségi média és Reddit is tele van panaszokkal:
„Két ütés és meghaltam, mi ez, egy kihívás, vagy kínzás?” – kérdezi az egyik kommentelő.
A fejlesztők reagáltak
A DLC rendezője, Ji Won Choi nyílt levélben reagált a visszajelzésekre. Elismerte, hogy a bővítmény nehézségi szintje egy kicsit túl lett tolva, és különösen azoknak van nehéz dolguk, akik nem egy full optimalizált builddel indultak neki. Biztosított mindenkit, hogy a nerfelés érkezik, de nem azonnal.
„A harcrendszer az egyik legfontosabb élmény a játékban, így minden változtatás alapos tesztelést igényel” – írta Choi.
Addig viszont marad a dodge-fesztivál és a remény, hogy egyszer majd a boss nem az instant halálos kombóval kezd.
Van azért némi változást
A fejlesztők nem ülnek tétlenül: három új nehézségi opciót is bevezettek. A balansz finomhangolása viszont tovább tart, mert ez nem egy gyors hotfix lesz, hanem egy alapos foltozás.
A soulslike műfaj rajongói ugyan hozzászoktak a kihíváshoz, de az Overture első napos élményei inkább frusztrálóak, mintsem kielégítőek.
Borítókép: Steam