A MindsEye fejlesztői tagadják, hogy botokkal próbálnák megmenteni a játék hírnevét – pedig a közösségi oldalak tele vannak furcsán egyforma kommentekkel.
Ha azt hitted, a Cyberpunk 2077 startja volt a modern videojátékok mélypontja, akkor... nos, alighanem még nem hallottál a MindsEye-ról. A Build A Rocket Boy sci-fi játékát már az első héten szétszedték a játékosok, nem is alaptalanul, ám most új szintre emelkedett a dráma: botgyanús pozitív értékelések lepték el a közösségi médiát. Minden akkor indult be, amikor Mike Channell (OutsideXbox) kiszúrta, hogy több különböző fiók is szó szerint ugyanazzal a szöveggel rukkolt elő, dicséret gyanánt:
„Imádom a történetet, a szimulációs elméletet – ősi idegenek meg minden. Nálam csak pár bug volt, de mások nem voltak ilyen szerencsések. Emlékeztet arra, ahogy a Cyberpunk 2077 indult.”
Ezután jött Kirk McKeand (GLHF), aki még több gyanús tweetet talált. A „MindsEye” és „goosebumps” kulcsszóra keresve tucatnyi hasonló tartalmú poszt bukkant fel – apró eltérésekkel, de ugyanazzal az üzenettel: „ez a játék zseniális”. A közösség gyorsan ráharapott a dologra, és egyre többen tették fel a kérdést: ezek valódi rajongók vagy automatizált PR-botok? Az emberek egyre biztosabbak lettek benne, hogy ez nem organikus lelkesedés, hanem gyanús PR-munka, így kénytelen volt végül a A Build A Rocket Boy csapata is megszólalni:
„Soha nem használtunk botokat, és a jövőben sem fogunk. Örülünk, hogy a játékosok szeretik az új frissítést. #NoBots”
Ez a kijelentés viszont nem csillapította a kedélyeket. Mert ha nem a stúdió áll a botok mögött, akkor ki? Valaki trollkodik? A rajongók próbálják menteni, ami menthető? Esetleg tényleg ennyire egyformán fogalmaz minden boldog MindsEye-játékos?
A választ talán sosem tudjuk meg, de az biztos, hogy a játék körüli helyzet pocsék:
- A Sony kivételesen visszatéríti a játék árát,
- A MindsEye jelenleg 2025 legalacsonyabb pontszámú játéka,
- A technikai hibák, bugok és teljesítményproblémák még mindig nagyon durvák,
- És most már az internet népe is kételkedik minden pozitív kommentben, ami a játékról szól.
A Build A Rocket Boy lehet, hogy nem használt botokat – de az is lehet, hogy ez a #NoBots kampány már későn jött. A közönség bizalma megingott, és egy ilyen indulást nehéz kiheverni. Nem lenne meglepő, ha a MindsEye a 2025-ös év egyik legnagyobb PR-kudarcaként vonulna be a játékos történelembe, pedig időközben már a második részt is tervezik a fejlesztők, de vajon ezek után minek?
Borítókép: Steam