Lebukott az Eretnek Próféta, új játékelemet láthatunk a Naughty Dogtól

Lebukott az Eretnek Próféta, új játékelemet láthatunk a Naughty Dogtól

Egy volt Naughty Dog-fejlesztő LinkedIn-profiljából derült ki, hogy az Intergalactic: The Heretic Prophet nem csak egy szimpla kaszabolós játék lesz ám.

A Naughty Dog eddig híres volt arról, hogy nem árul zsákbamacskát: sztoriközpontú, filmszerű akciójátékokkal lepte meg a rajongókat, úgy mint az Uncharted vagy The Last of Us. Az Intergalactic: The Heretic Prophet viszont már az első előzetesével azt sugallta, hogy valami egészen új fába vágják a fejszéjüket. Most pedig egy újabb nyom erősíti ezt meg – méghozzá egy egykori fejlesztő LinkedIn-profilja, ahol a következőre bukkantak az éles szeműek: ameddig a cég alkalmazásában állt, addig az RPG progression systems kidolgozásán ügyködött.

Új úton jár a Naughty Dog

Bár azért azt ne feledjük, hogy az „RPG progression system” sok mindent jelenthet: lehet egy szimpla skillfa, karakterfejlesztés, XP-gyűjtés, de akár komoly, szerteágazó képességfa, attribútumrendszer vagy specializációk is bekerülhetnek a játékba. A lényeg viszont, hogy a főszereplő fejlődni fog, és ezáltal a játékosok dönthetik el milyen karaktert válik belőle, így valószínűleg a játékmenet is ennek apropóján változik. Ezzel egy teljesen új dimenzió nyílik meg a Naughty Dognál, mert náluk eddig a szövevényes történetmesélés dominált mindig is – bár az új rendszer miatt természetesen ettől sem kell elbúcsúznunk.

Egy Reddit felhasználó, 22Seres nevű felhasználó vette észre a bejegyzést egyébként, miután megtalálta a dizájner profilját – az illető 2022 és 2024 között dolgozott a stúdiónál, és az Intergalactic mellett a The Last of Us Online-on is dolgozott. Bár azt nem tudni, hogy ez a profil azóta frissült-e vagy esetleg törölték, a közösség és a sajtó több forrásból is megerősítette a valódiságát. Az eddigi hivatalos információk szerint az Intergalactic: The Heretic Prophet egy nagyszabású és különleges projekt lesz, amiről Neil Druckmann is csak sejtelmesen nyilatkozott. A mostani szivárgás viszont úgy tűnik, alátámasztja, hogy a játék nemcsak látványban és világépítésben, hanem mechanikákban is új szintre léphet.

És hogy mire számíthatunk?

A Naughty Dog játékainál nem szokás csak úgy bedobni egy képességfát – ha RPG-ről van szó, az valószínűleg történetbe ágyazott fejlődési rendszer lesz, ahol a döntéseink valódi hatással lesznek a játékmenetre. Talán éppen ilyen módon specializálódhatunk majd az utunk során, talán a válaszaink formálják majd át a világot – vagy simán csak jobban kell bánnunk az inventoryval, mint valaha.

A megjelenési dátum egyelőre rejtély, ahogy minden más is a játékkal kapcsolatban. De egy dolog biztos: a Naughty Dog dolgozik valamin, ami messze túlmutat azon, amit eddig tőlük láttunk.

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések