Visszatért a gyilkos baba - de minek?
Gerard Johnstone sci-fi horror-komédiája, a M3GAN nagyot ment anno a mozikban, most pedig befutott a folytatás M3GAN 2.0 címmel, amelyben az első részben megismert Gemma nagynéni (Allison Williams) úgy dönt, hogy feltámasztja a démoni robotbabát. No, nem azért teszi mindezt, mert hiányzik neki a gyilkos természetű mesterséges intelligencia, hanem mert a védelmi minisztérium jóvoltából egy, még M3GAN-nél (Jenna Davis) is vérszomjasabb baba szabadult el. Ő AMELIA (Ivanna Sakhno), a katonai célokra tervezett robot, akit mindenki érdekében a legjobb lesz rövid úton hatástalanítani - és itt jön képbe a táncoslábú android, M3GAN.
A filmet már játsszák az amerikai és a hazai mozik is, ennek nyomán pedig az első kritikák is megérkeztek, amelyek alapján úgy tűnik, hogy a folytatás nagyobbat akar harapni az elődjénél, de egyesek szerint így pont a lényeg veszett el. A Rotten Tomatoes-on egyébként szerény pontszámmal debütált a film - jelenleg 65 százalékot mutat 72 kritika alapján - , ha pedig a Metacritic nevű filmes oldalra látogatunk el, az 55-ös pontszámot láthatjuk.
Ha szétnézünk a Rotten Tomatoes által összeszedett kritikák között, akkor azt láthatjuk, hogy az újságírók egy jelentős része szerint a második részben nincs már meg az a varázs, ami az első filmet virálissá tette - többek közt a TikTokon is. De nemcsak a varázs hiányzik, hanem a gyilkológép M3GAN is, akit a nézők legnagyobb bánatára szimpatikussá tettek az alkotók. Az Irish Times írója például így fogalmaz: „Ó, ne. A M3GAN folytatása telitalálatból T3RRIBL3 (szerk.: angolul ez szörnyűt jelent). Mintha senki, aki részt vett ebben a 2023-as kibersokkban – Gerard Johnstone visszatér a rendezői feladatokhoz –, nem tudná, mitől volt ilyen vicces." A Mashable kritikusa hasonló véleményt formált: „A M3GAN 2.0 folytatása, amely az ötletek és a hatások szörnyű kavalkádja, időnként felháborító, de leginkább zavarba ejtő és semmitmondó."
Akadnak azért pozitív hangvételű kritikák is. „Az M3GAN 2.0 kétségtelenül a hangvételek és ötletek meglehetősen bizarr kavalkádja. De a legtöbb Gyerekjáték-film is az volt... és a hullámvasút-effektus, hogy sosem lehet tudni, milyen műfajból fog legközelebb válogatni, kulcsfontosságú része a szórakozásnak" - írta az Independent szerkesztője.
Borítókép forrása: Blumhouse