Eredetileg nem egy túlélő horrorjáték lett volna a Resident Evil 9

Eredetileg nem egy túlélő horrorjáték lett volna a Resident Evil 9

Eléggé eltért volna a Resident Evil Requiem az előző részektől, de szerencsére hallgatott a Capcom a rajongókra, és visszatért ahhoz a műfajhoz, amit igazán szeretünk: a klasszikus túlélőhorrorhoz.

Képzeld el, hogy bejelentik az új Resident Evilt… és egy szolgáltatásalapú, kooperatív zombilövölde valami lenne belőle. Nem teljesen légből kapott ez az ötlet, ugyanis ez volt az első koncepciója a stúdiónak, de szerencsére végül ez sosem valósult meg. A Capcom egy exkluzív fejlesztői naplóban mutatta meg, hogy a Resident Evil Requiem kezdetben bizony egy online, nyílt világú cím lett volna. Már 2017 óta dolgoztak rajta, és még Leon, illetve Jill is szerepet kapott volna benne, de aztán jött a pálfordulat, aminek alighanem mindenki roppant mód örül.

„Rájöttünk, hogy ez nem az, amit a rajongók látni vagy játszani akarnak.” – nyilatkozta a rendező, Koshi Nakanishi.

A projektet 2021-ben rebootolták, nagyjából akkor, amikor a Village is megjelent, és végül ebből született meg a mostani Requiem – egy sötét, feszültséggel teli, klasszikus hangulatú túlélő-horror, amiben az FBI-elemző, Grace Ashcroft nyomoz Raccoon City romjai közt, 30 évvel a végzetes rakétabecsapódás után. Lerántották a leplet az új játék első gameplay videójáról is, amiből kiderült most már hivatalosan is, hogy kétféle kameranézet közül is választhatunk majd, és tényleg egy igazi rémálmot élhetünk majd át a történet során.

A Resident Evil 9, vagyis a Requiem 2026. február 27-én jelenik meg PC-re, PS5-re és Xbox Series X/S-re.

Borítókép: Steam

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések