Silent Hill f: Beigazolódott, amitől féltem

Silent Hill f: Beigazolódott, amitől féltem

Egyre jobban félünk ettől a Silent Hill f-től és nem azért, mert annyira para lenne a játék atmoszférája.

Ígérem nem siránkozok többet arról, hogy mennyire rossz volt a szerda éjszakai State of Play, de hát egyszerűen nem tudom túltenni magam, hogy a Sony kerített egy órás dögunalmas show-t a valaha volt leguncsibb felhozatalnak. Jó persze volt 007: First Light meg Silent Hill f, de összességében óriási csalódás volt a bemutató. Ráadásul nem mintha a Silent Hill f pozitív élményként szolgált volna. Leginkább csak arra voltam kíváncsi, hogy mennyire távolodnak el a fejlesztők az alapoktól és az eddig látottak alapján sajnos nagyon. Fel nem fogom, miért gondolja jónak azt a Konami, hogy miután a Silent Hill 2 remake megmutatta, hogy van igény a klasszikus Silent Hill-élményre, azután ők inkább fordulnak 180 fokot és valami tök mást tesznek majd le a játékosok elé. Ráadásul úgy, hogy hátat fordítanak a címszereplő amerikai kisvárosnak is, ami szerintem főbenjáró bűn.

Most pedig arra derült fény, hogy a Silent Hill f épp arra az útra lép majd rá, ami a sikertelenség felé vezette anno a szériát. A VGC beszámolója alapján a játék fejlesztői azt nyilatkozták, hogy a Silent Hill f sokkal inkább a harcokra fókuszál majd, mint az eddigi játékok. A rivaldafény a közelharcokra vetül majd, a harcrendszer pedig gyors és feszes lesz. Segítek emlékezni kedves Konami, mert úgy tűnik nem tudják felidézni az elmúlt 15 évüket.

A Silent Hill-széria épp azért állt a földbe, mert elkezdtetek a harcokra fókuszálni! A Silent Hill 4: The Room esetében még csak-csak elment a helyzet, de már ott is érezhető volt a változás szele, ám utána, a Homecomingtól kezdve valami eltört a szériában. Háttérbe szorult a narratíva, elfeledkeztek a mély és sötét hangulatról, a remek karakterektől és az egészet elvitték egy akció-kalandjáték irányába ami persze meg is ölte a szériát. A Silent Hill 2 remake-nek sikerült valamelyest feltámasztania, csak azért, hogy most a Silent Hill f elkövesse ugyanazokat a hibákat, mint elődei.

Persze nem lehetetlen egy olyan Silent Hill játékot összehozni, ami egyszerre hozza a régi részek minőségét és egy új, modern harcrendszert is tartalmaz, ám az eddigiek alapján nem úgy tűnik, hogy a Silent Hill f lesz ez a játék. Kíváncsian várjuk, hogy megjelenjen a program és hogy tesztelhessük, ugyanakkor félünk is tőle.

A Silent Hill f 2025. szeptember 25-én érkezik PS5-re, PC-re és Xbox Series X/S-re is!

Kövess Minket!



Gamer szótár

LAN

Közvetítések