A Ghost of Yoteiben található fegyverektől a felfedezésen át egészen a fotó módig mindenre kitért tegnap a Sucker Punch.
Megérte várni a legutóbbi State of Playt, hiszen a Sony és a Sucker Punch 19 percen át mutogatta a Ghost of Yoteit, a Ghost of Tsushima kvázi folytatását. A játékmenet felvételek, valamint a fejlesztők által elmondottak több mint bíztatóak, egyenesen lenyűgözőek voltak. De ha csak bele-beletekergetett valaki a videóba, akkor sok részletről lemaradhatott. Sebaj, ezért vagyunk itt! Alább ugyanis összeszedtük a legfontosabb állításokat, érdekességeket a bemutatóból.
26 érdekesség a Ghost of Yoteiről
- Atsura az emberek onrjóként, vagyis egy bosszúálló szellemként tekintenek.
- A játék során a "Yotei Hatokat" fogjuk levadászni.
- Atsu 16 év után tér vissza délről, hogy bosszút álljon.
- Atsu otthonába érve gombnyomásra válthatunk a jelen és a múlt között, ezáltal kényünk-kedvünk szerint fedezhetjük fel a karakter hátterét.
- A Sucker Punch eddigi legnagyobb szabadságot nyújtó játéka lesz a Ghost of Yotei, nem hazudtak.
- A pálya felfedezése közben egy új nyomkeresési rendszer is a segítségünkre lesz.
- A nyomok gyakran mellékküldetésekhez vezetnek.
- A nyomokat kártyákon követhetjük egy külön menüben, így könnyen visszatérhetünk valamihez, amire már rábukkantunk, csak nem fejeztük be.
- Vérdíjat tűznek ki Atsu fejére, tehát bármikor megtámadhatják, ha nem vigyázunk.
- Cserében mi is teljesíthetünk fejvadász küldetéseket, hogy másoknak se legyen már jó.
- Különböző oltárakat fedezhetünk fel, ezeknél fejleszthetjük majd a képességeinket.
- Alternatívaként vásárolni is lehet majd a képességeket.
- A térképészektől vehetünk térkép részleteket, ha nem akarunk mindent mi magunk felfedezni.
- Egy katana, egy lándzsa, egy kusarigama, egy nagy méretű kard és egy dupla kard is lesz az arzenálunkban. A fejlesztők ezzel lényegében leváltották a Ghost of Tsushima harcrendszeréből a pózokat.
- Atsu nem szamuráj vagy nindzsa, hanem egy magányos farkas, aki Dzsinnel szemben nem moralizál azon, hogy milyen trükköket vessen be ellenségeivel szemben.
- Elveszíthetünk fegyvereket, ha rosszul időzítünk harc közben, míg ha ügyesen, akkor mi fegyverezhetjük le az ellenfeleket.
- Ha az ellenfél fegyvert vált, nekünk is érdemes lesz.
- Ismét lesznek távolsági fegyverek, mint például az íj és a dobókés, de ezúttal lőfegyvereket is használhatunk, hála az időugrásnak az előző játékhoz képest.
- Bombák és vakító porok is a rendelkezésünkre állnak, ha szeretnénk gyorsan kivágni magunkat egy-egy szorult helyzetből.
- Tábort verhetünk, ahol főzhetünk és pihenhetünk a következő küldetés előtt.
- Olyan szövetségesekbe is belefuthatunk, mint egy rejtélyes farkas.
- A játék előrehaladtával lesz egy ún. farkasfalkánk, ami a segítő mellékkarakterekből áll. Beszélgethetünk velük, de ami még fontosabb, hogy fejlesztéseket is kapunk tőlük.
- Teljesen testreszabhatjuk majd a kinézetünket, csak úgy, mint az előző részben.
- Lesz fotó mód, amivel szükségtelenül sok időt fogunk eltölteni ebben is, pont úgy, mint a Ghost of Tsushimában.
- Ismét kapunk pár eltérő játékmódot a standardon túl: japán szinkronosat, fekete-fehéret, a 13 bérgyilkost idézőt és még egy Samurai Champloo-stílusút is.
- Nagyon menő Ghost of Yotei témájú PlayStation 5-öket és DualSense kontrollereket vehetünk a megjelenés után.
A Ghost of Yotei 2025. október 2-án jelenik meg PlayStation 5 és PlayStation 5 Pro exkluzív címként.
Borítókép: Sucker Punch Productions