Komoly belső átrendezések után a Subnautica 2 rendezője azt állítja, a játék már teljesen készen áll a korai hozzáférésre. A gond csak az, hogy ő – és egyúttal több kulcsfigura – már nincs az Unknown Worlds csapatában.
A Subnautica 2 fejlesztését a játék kiadója, a Krafton Inc. vette jobban górcső alá az utóbbi időben. Ezt követően Július elején hivatalosan is bejelentették, hogy több vezető távozik a cég éléről. Az új CEO pedig nem más, mint Steve Papoutsis, aki a Visceral Games (Dead Space) kapcsán lehet ismerős egyeseknek.
Most akkor mi a helyzet?
Cleveland szintén július első hetében egy hosszú Reddit-posztban mesélt a karrierjéről, illetve a Subnautica megszületéséről, valamint arról is beszámolt, hogyan vette el tőle a Krafton azt a projektet, amit ő maga indított el.
„Tudjuk, hogy a játék már készen áll a korai hozzáférésre. Ti is készen álltok, hogy játszatok vele. De most a döntés már a Krafton kezében van.” – írta.
A poszt pedig fájdalmas őszinteséggel zárul:
„Ez nem a történet vége.”
Azóta egyébként az is napvilágot látott, hogy a Krafton kirúgta az Unknown Worlds három kulcsfiguráját: Charlie Cleveland társalapítót, Max McGuire technológiai vezetőt, és a vezérigazgatót, Ted Gillt. Ezek után pár nappal már be is jelentették: a Subnautica 2 nem jön 2025-ben, a cél most 2026. Jason Schreier (Bloomberg) információi szerint a döntés nem egyezett a korábbi vezetés szándékaival, és... hát, nem nehéz összerakni a képet: a játék eredeti megjelenése egy 250 millió dolláros bónuszhoz volt kötve, amit a csapat kapott volna meg, ha elérik az éves bevételi célokat. Ezt a plusz pénzt ráadásul szétosztották volna a stúdió nagyjából 100 munkavállalója között. A Schreiernek nyilatkozók szerint a prémiumok nagysága százezer és akár hét számjegyű összegek között mozgott volna. De mivel a játék 2025-ben már biztosan nem jelenik meg, ezek a bevételi célok elérhetetlenné váltak, vagyis pontosabban mondva a csapat valószínűleg bukta az egészet, mindezt a Krafton hülyeségének köszönhetően. Az új CEO, Steve Papoutsis szerint a játék „egyszerűen nem állt készen a megjelenésre”, és a következő időszakban további tartalmakkal bővítik. Amikor viszont megkérdezték tőle, hogy a halasztásnak van-e köze a bónuszhoz, azt felelte: nem ismeri a részleteket.
Kezdhetünk aggódni?
A rajongókban ez kettős érzetet kelthet, mivel a jó hír az, hogy a Subnautica 2 játszható állapotban van, és közel lehet a kiadás időpontja, az viszont rossz előjel lehet, hogy a kulcsemberek távoztak.
Borítókép: Steam