Gigantikus játéknak ígérkezik az Ahoy, ami ha tényleg elkészül, könnyedén maga mögé utasíthat majd minden más kalózos játékot.
Nem akarom feltépni a lassan gyógyult sebeket, mégis muszáj picit vissza emlékeznünk a Ubisoft első AAAA-kategóriás játékára, a Skull & Bones-ra. A játék hosszú évekig készült, többször leállították a fejlesztését, aztán új csapattal újraindították azt. A cél mindig is egy az Assassin's Creed IV: Black Flag hajózásán alapuló kalózos játék lett volna, erős MMO vonásokkal. A játék hajója szinte néhány óra alatt elsüllyedt. Azonnal megbukott a játék, nem elég, hogy nem találta meg a közönségét, de objektívan nézve is egy csapnivaló, dögunalmas játék volt. Nem baj, ami nem ment a Ubisoftnak, azt most megcsinálja majd egy 4 éves indie csapat.
A Capstan Games 2021-ben alakult és olyan játékokba dolgozta be eddig, mint a Humankind, a Stray Gods, a Company of Heroes vagy az Ancient Cities. Az Ahoy névre hallgató programjuk első saját játékuk lesz, ami nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy egy olyan gigantikus multiplayer játék legyen, ami történelemhű módon adja vissza az 1780-as évek hajózását, az akkori életmódot, az akkori csatákat és a kalózkodást.
Bár a játék fejlesztése még korai stádiumban jár és indie játék lévén picit félünk tőle, hogy túl nagy falat lesz a program a fejlesztőknek, de úgy tűnik az Ahoy máris megtalálta a maga közönségét. Elképesztő sikerrel zárult a játék Kickstarter kampánya. 21 óra leforgása alatt összegyűlt az az összeg, amit a fejlesztők kértek, a cikk írásának pillanatában pedig már több, mint 760 ezer dollárt, azaz körülbelül 260 millió forintot dobtak össze a játékra a gamerek. Őrülten sok pénznek tűnik ez, de összehasonlításképp, a Skull & Bones a jelentések szerint 650 millió dollárt is felemészthetett, ami körülbelül 220 milliárd forint.
Az Ahoy pedig már most jóval többnek ígérkezik, mint a Skull & Bones. Több fajta játékmódot kínál majd, rengeteg hajóval, amiken 2-10 játékos szolgálhat majd, a hajó típusától és méretétől függően. A fejlesztők nem győzik hangsúlyozni, hogy a játék a realizmusra épül majd, itt nem lesznek elátkozott csontváz kalózok, helyette a valós nehézségekkel kell majd megküzdenie azon játékosoknak, akik szeretnék majd átélni, hogy milyen is volt a hajózás és a tengeri hadviselés az 1780-as években.
Azt egyelőre nem tudni, hogy mikor jelenhet meg a játék. 2026 első negyedévére ígérik az első alfa verziót, addig is lehet még adakozni a fejlesztésre Kickstarteren, Steamen pedig a Kívánságlistánkhoz adhatjuk a játékot.