Legalábbis ezt gondolja az ICO és a Shadow of the Colossus rendezője, miután kipróbálta a To a T nevű játékot.
Érdekes beszélgetés bontakozott ki az elmúlt hónapokban a nyilvánosság előtt két japán videójáték-fejlesztő, Takahasi Keita és Ueda Fumito között. A To a T és a Shadow of the Colossus alkotói ugyanis idén két alkalommal is közösen adtak interjút. Az első során elhangzott egy érdekes dícséret Ueda részéről Takahasi felé, miszerint „nagyszerű”, hogy „nem az egyedi játékmechanikákra bízta” a játékát. Most egy másik beszélgetés során ehhez a gondolathoz is visszatértek a mesterek, és emiatt Ueda egy érdekes okfejtésbe ment a videójáték-iparról, amibe érdemes belemártanunk a lábunkat nekünk is, elvégre játékosokként minket is érint.
Ueda először viccesen annyit fűzött a történethez, hogy „egy profi szavai voltak” azok, amelyeket Takahasi korábban mondott. De aztán kifejtette, hogy szerinte túl sokat foglalkoznak a játékmenettel manapság a fejlesztők, pedig más fókusszal többet is elérhetnének:
„Nem tudom, miért válaszoltam a múltkor úgy, hogy nagyszerű, valószínűleg az járt a fejemben, hogy lejárt a játékmechanikák ideje. Azt hiszem, ez nem az a korszak, amikor minden egyes játékkal egy új eszközt vagy új játékmechanikát adnak ki. Még ha nincs is semmilyen újdonság a mechanikák terén, akkor is feldobható egy játék bizonyos hangulattal vagy művészeti iránnyal. Amit a személyes preferenciákon túl mondani akarok, hogy szerintem jobb lenne, ha már létező játékmechanikákat dolgoznánk ki jobban.”
Ueda úgy véli, talán ezért is élvezte annyira a To a T-t, hiszen az irányításon, játékmechanikákon túl sokkal fontosabb volt Takahasiéknak az, hogy elmeséljenek egy történetet arról, milyen egy fogyatékkal élni. Ti mit gondoltok, igaza van Uedának a játékmechanikákkal kapcsolatban, tényleg ideje lenne fókuszt váltania a fejlesztőknek?
Borítókép: uvula