Tudtad, hogy majdnem MMO lett az egyik legjobb Battlefield?

Tudtad, hogy majdnem MMO lett az egyik legjobb Battlefield?

Csak a Battlefield Bad Company 2 fejlesztőinek köszönhetjük, hogy a franchise nem tért le a kitaposott útról.

Ma már nehéz lenne elképzelni, hogy a Battlefield 3 – a széria talán legjobb darabja multi szempontjából – ne úgy nézzen ki, mint amilyen volt. Azonban mint azt a DICE veteránja, David Goldfarb nemrég egy NoClipnek adott interjúban elmesélte, az eredeti tervek egészen másképp festettek, amikor elindult a fejlesztése. És ha nincsenek azok a szakik, akik a két Bad Company epizód zseniális kampányát leszállították, akkor jó eséllyel nem lenne olyan szép emlékű a BF3 ma, sőt, lehet el sem készül.

Goldfarb ugyanis azt a meglepő információt fedte fel a Battlefield 3 kapcsán a beszélgetésben, hogy eleinte a játék „inkább egy MMO volt igazából.” Na, ezt most próbáljuk meg elképzelni! Nem megy? Kár érte, ugyanis túl sok részlet erről az MMO BF3-ról sajnos nem került a felszínre most sem, így igazán kapaszkodókat sem tudunk nyújtani a feladathoz. Ami viszont kiderült, hogy a DICE többsége ezen a „nagy projekten” dolgozott, amíg készültek a Bad Company játékok, vagyis a BF3 MMO volt „éveken át a fő projekt” a stúdiónál. Az egyetlen probléma, hogy a rengeteg munka ellenére „sosem sikerült stabil dizájn alapokat lefektetni, és ezért végül elkaszálták” az ötletet.

A BF3 MMO elengedését követően a Bad Company 2 fölött bábáskodó fejlesztők vették át a Battlefield 3 fejlesztésének irányítását, és nekik köszönhetően a játék visszatért a gyökerekhez: kapott egy egyjátékos kampányt, egy kooperatív módot, egy sallangmentes többjátékos módot, és ennyi. Goldfarb maga az egyjátékos élményért felelt, és bár a Bad Company játékokkal valami olyat tett le az asztalra, ami a háborús játékok kedvelőinek azóta is élénken él az emlékezetében, a BF3 története igen felejthető volt. Az MMO-s verzióval töltött évek azonban nem kerültek teljesen a kukába, mert a párizsi pályát lényegében onnan emelték át Goldfarbék a Comrades című misszióhoz:

„Volt egy rakás assetünk, ami a Venice [kódnevű MMO projektből] maradt hátra. Az egyik Párizs volt. Szóval jött a kérdés, hogy mit fogunk kezdeni Párizzsal? Nos, nyilvánvalóan kell egy küldetés Párizsban. Orosznak kell lennie. Nem valami baromságot csinálunk. Az egész küldetésnek orosznak kell lennie.”

Borítókép: EA DICE

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések