A The Witcher 4 narratívájáért felelős igazgató szerint ez nem is céljuk, de ettől még nem fognak a babérjaikon ülni a fejlesztés alatt.
Semmiképp se álljunk fél lábon, ha a The Witcher 4-re várunk, hiszen ennek a megjelenése még a legjobb esetben is csak 2027-ben esedékes. De már csak azért sem érdemes ilyesmivel próbálkozni, mert a The Witcher 3: Wild Hunt miatt keletkező elvárások lehet, hogy nem is indokolják ezt. Legalábbis Philipp Weber, a CD Projekt RED narratíváért felelős igazgatója erre utalt egy GamesRadar+-nak adott interjúban, amikor azt mondta, hogy „matematikailag” nem érdemes összehasonlításokat végezni a két játék között.
„A The Witcher 3 volt a valaha készült egyik legjobb játék, ezt hogyan szárnyalhatnánk túl?” – tette fel a kérdést Weber a projekt elején. Ám az elmondása alapján sikerült erről a gondolatmenetről lebeszélnie magát, miután rájött, hogy „nem látja a videójátékokat matematikailag”, hiszen azok sok embernek „szubjektív” élmények, beleértve a The Witcher 3: Wild Huntot is. Ezért a siker érdekében Weber szerint egy jó mixre van szükség a régi és az új dolgokból, ahelyett, hogy mindent arra tennének fel, hogy felülmúlják a The Witcher 3-at:
„Szerintem úgy tudunk méltó módon tisztelegni a The Witcher 3 előtt, ha a The Witcher 3 idejéből származó filozófiát követjük, vagyis hogy hogyan készítünk játékot, hogyan törődünk igazán a dolgokkal, hogyan meséljük el a történeteket. Azonban vannak új kérdések is, amelyeket meg szeretnénk válaszolni, mert ennek egy igazi folytatásnak kell érződnie, nem csak ugyanazt akarjuk újra megcsinálni. Úgy gondolom, hogy egy egészséges keverék kell abból, hogy előre is lépünk, új dolgokat próbálunk ki, ugyanakkor a meglévő dolgok előtt tisztelgünk, nem próbáljuk felülmúlni.”
Borítókép: CD Projekt RED