Úgy tűnik, ezúttal sikerült Hollywoodnak jól újraindítani egy igazi klasszikust.
Ugyan a magyar mozikba csak jövő héten érkezik, a tengerentúlon a héten mutatják be a kultikus Csupasz pisztoly-filmsorozat negyedik felvonását, amelyben Liam Neeson léphet a legendás Frank Drebin nyomozó nyomdokaiba, akit korábban a néhai Leslie Nielsen alakított. Az újságírók pedig szokás szerint néhány nappal a hivatalos premier előtt már láthatták az Akiva Schaffer rendezte folytatást / rebootot, és meg is osztották a véleményüket az első kritikák formájában, amelyek alapján úgy tűnik, mégsem volt hiba hozzányúlni egy ekkora klasszikushoz.
A Rotten Tomatoes-on a Liam Neeson és Pamela Anderson főszereplésével készült produkció jelenleg 91 százalékon áll, ami szép teljesítmény, ám ami ennél is fontosabb, hogy a megbízhatóbb értékelőrendszerrel bíró Metacritic-en is nagyon erős pontszámokat zsebelt be a paródia: cikkünk írásának pillanatában 78 pontot szerzett.
Bár arra nincs leehetőségünk, hogy minden egyes kritikát alaposan átnyálazzunk, a jól ismert lapok újságíróinak véleményét látva nagyon úgy néz ki, hogy a Csupasz pisztoly legújabb, negyedik része kifejezetten pozitív fogadtatásban részesült, főként a gyors poénok, a klasszikus stílushoz való hűség, valamint Liam Neeson önironikus alakítása miatt. A pozitív kritikák szerint a film egy őrülten gyors tempójú paródia lett, ahol ha nem is minden poén üt ugyanakkorát, a gyengébb változatokat gyorsan feledteti az utánuk következő három erős poén, amelyeken hangosan nevethet a néző. A New York Magazine újságírója például így fogalmaz:
„A hasadat fogod majd a nevetéstől. A lehető legnagyobb közönséggel nézd meg! Lehet, hogy épp téged gyógyít meg, lehet, hogy épp a világot."
A Vanity Fair munkatársa ugyancsak jó véleménnyel van a filmről: „Legjobb pillanataiban az új Csupasz pisztoly egy buta, bolondos örömforrás, amolyan visszatérés ahhoz a vígjátéktípushoz, amit annak idején sajnálatos módon természetesnek vettek, és amely mára szinte teljesen eltűnt."
Ugyan viszonylag kevés negatív véleményt találni, a Washington Post újságírója például úgy véli, hogy bár az elején még jó pár poén betalál (nagyjából 75 százalékos a sikerarány), a történet előrehaladtával a minőség folyamatosan romlik, vagyis a kezdeti lendület után a film szerinte kifullad, és egyre kevésbé mondható már viccesnek.
Borítókép forrása: Paramount Pictures