A számok nem hazudnak, az Xbox egyre inkább kiadó, mintsem konzolgyártó

A számok nem hazudnak, az Xbox egyre inkább kiadó, mintsem konzolgyártó

Jelentősen bővült az elmúlt időszakban a Microsoft videójátékos üzletága, de ez nem a konzoleladásoknak köszönhető.

76,4 milliárd dollár – ennyi bevétele volt a Microsoftnak a legutóbbi negyedéves üzleti beszámolója szerint. Ebből 27,2 milliárd volt a profit, ami 24%-kal több, mint az azt megelőző időszakban. Egy szó mint száz, jól megy a szekér még akkor is, ha közben közel 10 ezer embert kellett kirúgnia a redmondiaknak. Bár leépítés ide vagy oda, nem minden üzletág könyvelhetett el sikereket.

A videójátékos részlegen összességében 10%-os bővülés volt az előző évhez képest, a tartalom és szolgáltatások terén még a +13%-ot is elérte a cég. Azonban a hardverek terén már nem volt ekkora öröm, hiszen itt már zsinórban sokadjára zsugorodott az Xbox, ezúttal 25%-kal. Ez a furcsa helyzet is jól mutatja, hogy a Microsoft miért megy egyre inkább a multiplatform kiadói irányba a videójátékok terén: a konzolgyártó sem az előző, sem a jelenlegi generációban nem tudta megvetni a lábát a masináival a PlayStation és a Nintendo mellett, viszont az Xbox játékait úgy viszik, mint a cukrot.

Pont tegnap írtunk arról, hogy a PlayStation 5-ön a tíz legjobban fogyó játékból hatért az Xbox Game Studios felelt az előző negyedévben. Az éllovas Forza Horizon 5 mellett feltűnt a listán a DOOM: The Dark Ages, a Call of Duty: Black Ops 6, a The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered, a Minecraft és az Indiana Jones and the Great Circle is, ezzel dominálva a Sony konzolját. Hamarosan pedig újabb címek látogatnak el a rivális konzolra, amelyek korábban Xbox exkluzivitást élveztek. Például sosem gondoltuk volna, hogy egy napon Gears of Wart tolhatunk a PS5-ön, erre fel az első rész felújított változata heteken belül megérkezik a Sony masinájára is.

Borítókép: Bethesda Game Studios

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Gaming - PS4 – generáció, amely még mindig aktívan formálja a játékipart (x)

Szponzorált cikk Bár a videojáték-ipar dinamikája gyors ütemben halad előre, a Sony PlayStation 4 platformja olyan mérföldkövet jelent, amely még évek múltán is meghatározza a játékkultúrát. A PS4 nemcsak eladási számaiban, hanem tartalmi kínálatában, technológiai stabilitásában és közösségi jelenlétében is kiemelkedő volt – és az is maradt. A konzol mai napig aktív ökoszisztémája lehetővé teszi, hogy játékosok milliói továbbra is magas színvonalon kapcsolódjanak be új vagy klasszikus címekbe – legyen szó kompetitív esport élményekről vagy történetközpontú kampányokról.

Gaming - PS4 – generáció, amely még mindig aktívan formálja a játékipart (x)

Szponzorált cikk Bár a videojáték-ipar dinamikája gyors ütemben halad előre, a Sony PlayStation 4 platformja olyan mérföldkövet jelent, amely még évek múltán is meghatározza a játékkultúrát. A PS4 nemcsak eladási számaiban, hanem tartalmi kínálatában, technológiai stabilitásában és közösségi jelenlétében is kiemelkedő volt – és az is maradt. A konzol mai napig aktív ökoszisztémája lehetővé teszi, hogy játékosok milliói továbbra is magas színvonalon kapcsolódjanak be új vagy klasszikus címekbe – legyen szó kompetitív esport élményekről vagy történetközpontú kampányokról.

Közvetítések