Raphael Colantonio, a Dishonored és Prey alkotója úgy érzi a Game Pass hosszú távon tönkreteheti az ipart. Szerinte az egész csak a Microsoft jelenleg végtelennek tűnő pénzére épül – és ha elfogy, nagy baj lesz.
A Microsoftnál zajló leépítések közepette az Arkane Studios egykori vezetője, Raphael Colantonio nem maradt csendben, és élesen kritizálta a Game Pass-t, mert szerinte romboló hatással van a jelenlegi közegre és életképtelen is egyben.
„Miért nem beszél senki a nyilvánvalóról? Khm... Game Pass.”
Colantonio szerint a Game Pass üzleti modellje egy „Excel-trükk”, amelyben a több milliárd dolláros tartalomvásárlásokat nem szerepeltetik a veszteségek között, hanem elosztják múltidőben. Csakhogy ez szerinte nem fenntartható – sem a független fejlesztőknek, sem a Microsoftnak, ha egyszer leáll a pumpa. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy az Arkane mostanában kapott egy kaszát a Microsofttól. A Redfall bukása után az egész Austin-i csapatot leépítették. Talán ez is közrejátszik Colantonio dühét illetően, de talán ettől még lehet némi igazságtartalma a mondandójának.
Mások is egyetértenek
Michael Douse (Larian, Baldur’s Gate 3) szerint is ez az oka, hogy sok stúdió nem áll át a Game Pass modellre:
„A 'végtelen pénz' dolog sosem volt reális.”
És mit mond a Microsoft?
Phil Spencer szerint a Game Pass jelenleg is simán fenntartható, különösen a PC-s szegmens és a felhőalapú szolgáltatások növekednek. Ő így fogalmazott:
„A Game Pass egy jó opció bizonyos embereknek – de nem mindenkinek. Ha évente csak pár játék érdekel, egyszerűen meg kell venni őket. Ez is jó az üzletnek.”
A Microsoft viszont nem közöl pontos adatokat a Game Pass pénzügyi teljesítményéről. Mindössze ennyit lehet jelenleg róla tudni:
- PC Game Pass bevétele 45%-kal nőtt
- A konzolos előfizetésekről nincs friss infó
- A felhasználószámot sem frissítették hónapok óta
Colantonio szerint ha a Microsoft egyszer eléri a célját, és lenyomja a konkurenciát, akkor:
„A játékok minősége zuhanni fog, az előfizetés ára nő, és a jelenlegi fantasztikus ajánlat helyére lép majd a valóság. Csak a játékosok örülnek most, mert túl jó az ajánlat, de majd ők is utálni fogják, ha látják, milyen hatással van a játékokra.”
Kemény szavak ezek, de egyre több iparági szereplő fogalmaz meg hasonló kételyeket. A kérdés csak az, kinek lesz igaza hosszú távon?
Borítókép: Steam