A shotis lovagos, időutazós Kingmakers a fejlesztők szerint nem lesz olyan egyszerű, mint azt elsőre gondoltuk.
Egyre közelebb kerülünk ahhoz, hogy egy régi álmunk megvalósuljon, azaz hogy modern tankokkal vegyük be a középkori Angliát. Na jó, azért az lehet túlzás, hogy régi álomnak nevezzük ezt. De valljuk be, minden gamer lelkében ott rejtőzik egy gyerek, aki imádja az ötletet, és képtelen félrenézni, amikor meglátja, hogy milyen nem túl igazságos, ám epikus csatákkal készül a Redemption Road. A napokban pedig még az eddiginél is jobban elmélyültek a fejlesztők az ősszel érkező játék rejtelmeiben az első blogposztjukban.
A fejlesztői napló alapján a korai hozzáférés indulásakor hat típusú katona lesz a Kingmakersben: kardforgatók, dárdások, lovasság, íjászok, berserkerek, nehézgyalogság. Ezek mindegyike fejleszthető lesz legalább két-három alkalommal, plusz kiegészíthetjük őket mindenféle ostromgépekkel és íjásztornyokkal, hogy még hatékonyabb legyen az erődök elfoglalása. Persze az igazi nagyágyúk a jövőből jönnek majd, szó szerint. A Kingmakersben ugyanis tankoktól kezdve a helikopterekig mindenféle modern fegyverzetet visszavihetünk a múltba.
A fejlesztői napló legizgalmasabb pontja azonban nem az, hogy milyen katonák és fegyverek állnak a rendelkezésünkre majd, hanem az, hogy mennyire lesznek ezek hatékonyak valójában. A Redemption Road egy ponton ugyanis azt írja, hogy „nem minden lőszerednek lesz könnyű dolga a különböző ellenfelekkel szemben, ugyanis minden kaliber valósághű átütési értékkel rendelkezik, számít, hogy hová célzol.” Vagyis lesznek olyan lőfegyverek, amik a legegyszerűbb páncélokat sem viszik át könnyedén, illetve akad a játékban olyan erős páncél is, amit egyáltalán nem fogunk átütni a gyengébb stukkerekkel. Miért veszélyes ez? Mert ha túl közel jön egy ellenfél, akit nem tudunk lelőni, akkor bizony a kardjával helyzeti előnybe kerül, ha tetszik, ha nem.
A Kingmakers 2025. október 8-án jelenik meg korai hozzáférésben a Steamen keresztül.
Borítókép: Redemption Road